ایران برای صعود به مرحله حذفی به روسیه می‌رود

ایران برای صعود به مرحله حذفی به روسیه می‌رود
چهارشنبه 8 آذر 1396 - 12:15

خبرگزاری آسوشیتدپرس هدف شاگردان کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را تحقق دستاوردی می‌داند که تا به حال در تاریخ تیم ملی ایران سابقه نداشته است.

العالم - ایران / ورزشی

در فاصله دو روز تا برگزاری قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه، خبرگزاری آسوشیترپرس به بررسی تیم‌های این تورنمنت پرداخته و تیم‌های سید سوم ازجمله تیم ملی ایران را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده است.

AP‌ درباره ایران نوشته است: ایران با پیروزی‌ 2 بر صفرش مقابل ازبکستان در ماه ژوئن اولین تیم آسیایی شد که به جام جهانی راه پیدا کرد. ایرانی‌ها در دو مرحله انتخابی رقابت‌ها که شامل 18 بازی می‌شد، هیچ شکستی را متحمل نشدند و در 9 بازی‌شان هم گل نخوردند اما در بازی آخر برابر سوریه 2 بر 2 مساوی کردند. این پنجمین حضور ایران در جام جهانی است و اولین باری است که این تیم دو دوره متوالی در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

آسوشیتدپرس در ادامه می‌نویسد: ایران در جام جهانی 2014 موفق به کسب هیچ بردی نشد اما این بار سرمربی‌اش کارلوس کی‌روش می خواهد تیمش را به مرحله حذفی برساند و قول داده است که مردانش در قالب سفر توریستی به روسیه نخواهند رفت.

خبرگزاری آمریکایی سپس به معرفی مهره کلیدی و سرمربی ایران پرداخته و نوشته است: مهره کلیدی تیم ملی ایران سردار آزمون از روبین کازان روسیه است. این مهاجم 22 ساله در جام ملت‌های آسیای سال 2015 دروازه رقبای ایران را تهدید کرد و تا الان 22 گل ملی به ثبت رسانده است. کی‌روش نیز سرمربی پرتغالی کهنه‌کاری است که بعد از جام جهانی 2014 شغلش را حفظ و تیمش را با معرفی بازیکنان جوانی مانند آزمون احیا کرد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها