جزئیات جدید از آزمایش موشکی کره شمالی

جزئیات جدید از آزمایش موشکی کره شمالی
چهارشنبه 8 آذر 1396 - 16:07

بنابر اطلاعیه سفارت کره شمالی در مسکو، موشک بالستیک "هواسانگ 15" کره شمالی قادر به حمل کلاهک هسته ای "بسیار بزرگ و سنگین" است.

العالم ـ آسیا

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه سفارت کره شمالی در مسکو آمده است؛ این موشک برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی کره شمالی در برابر "سیاست ارعاب هسته ای و تهدید هسته ای از جانب آمریکا" و همچنین به خاطر "زندگی صلح آمیز مردم" ساخته شده است.
مقامات کره شمالی اعلام کرده اند که این کشور در روزهای اخیر، آزمایش موفقیت آمیز یک نوع جدید از موشک بالستیک قاره پیما را انجام داده است.
ارتفاع پرواز این موشک 4475 کیلومتر و برد آن 950 کیلومتر اعلام شده است.
کارشناسان نظامی ژاپن و آمریکا ادعا می کنند موشک قاره پیمای جدید می تواند مسافت 13 هزار کیلومتر را طی کرده و به واشنگتن برسد.
خطر جنگ در شبه جزیره کره به دنبال افزایش اختلافات کره شمالی و آمریکا که متحد کره جنوبی محسوب می شود، بیشتر شده است. ارتباطات پیونگ یانگ و سئول به همین خاطر  نیز رو به وخامت رفته است، و این در حالی است که "مون جائه این" که در ماه مه به مقام ریاست جمهوری کره جنوبی رسید قول داده بود که اوضاع در این شبه جزیره را بهبود می بخشد.

به دنبال تهدیدات از طرف آمریکا، کره شمالی، علی رغم تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال توسعه برنامه ی موشکی و هسته ای خود است.

پربیننده ترین خبرها