با حضور رییس جمهور؛

اولین بندر اقیانوسی ایران افتتاح می‌شود

اولین بندر اقیانوسی ایران افتتاح می‌شود
چهارشنبه 8 آذر 1396 - 16:55

فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان اولین بندر اقیانوسی ایران و از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، به زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

به گزارش روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان دروازه توسعه‌یافتگی محور شرق کشور، روز یکشنبه 12 آذرماه با حضور رئیس جمهور، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و وزیر راه، مسکن و شهرسازی افتتاح می‌شود.

سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به اهمیت سواحل مکران در تأکیدات رهبر معظم انقلاب و جایگاه آن در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه گفت: قرارگاه خاتم در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی 1.5 کیلومتر موج‌شکن در امتداد موج‌شکن موجود احداث نموده و نیز 1.7 کیلومتر اسکله شامل 2 پست اسکله کانتینری و 3 پست اسکله چندمنظوره با ظرفیت 50 تا 100 هزار تن ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر نقش بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان اولین بندر اقیانوسی کشور افزود: حدود 16 میلیون مترمکعب عملیات لایروبی، استحصال و احیای 200 هکتار از اراضی، 120 هکتار تراکم و بهسازی و نیز محوطه‌سازی حدود 65 هکتار به منظور احداث ترمینال کانتینری و چندمنظوره از دیگر اقداماتی است که توسط این قرارگاه در فاز نخست طرح توسعه این بندر صورت گرفته است.

شایان ذکر است طراحی و اجرای فاز نخست طرح توسعه این بندر با ظرفیت اسمی 8.5 میلیون تن کالا در سال توسط جهادگران گروه تخصی نوح(ع) از زیرمجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها