كانادا ميزبان نشستی در خصوص برنامه موشكی كره شمالی خواهد بود

كانادا ميزبان نشستی در خصوص برنامه موشكی كره شمالی خواهد بود
پنج‌شنبه 9 آذر 1396 - 04:32

کانادا از تصمیم خود برای برگزاری نشستی با حضور وزرای امور خارجه بیش از 10 کشور برای پرداختن به مسئله کره شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اوتاوا، کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا روز چهارشنبه گفت هدف از این نشست، که با ریاست مشترک اوتاوا و واشنگتن برگزار خواهد شد، پرداختن به موضوع موشک های کره شمالی به عنوان فوری ترین تهدید برای امنیت بین المللی است.
فریلند، که پس از شلیک روز گذشته یک موشک بالستیک توسط کره شمالی، در کنفرانسی مطبوعاتی سخن می گفت، اظهار داشت گروهی از وزرای امور خارجه کشورهایی که از وضعیت کنونی در کره شمالی نگران هستند، در کانادا گرد هم خواهند آمد.
وی با اشاره به گفت و گوی تلفنی با همتای چینی خود و ابراز امیدواری به حضور پکن در این نشست، افزود: این مرحله ای مهم برای نشان دادن اتحاد میان جامعه بین المللی است تا اراده خود را برای اعمال فشار بر کره شمالی نشان دهند.
وزیر امور خارجه کانادا تاکید کرد این نشست نشان خواهد داد که همه به دنبال دست یافتن به راه حلی دیپلماتیک هستند تا با کره شمالی و تلاش آن برای تبدیل شدن به کشوری هسته ای مقابله شود.
وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه اعلام کرده بود رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه این کشور با همتای کانادایی خود، بر سر شلیک موشک کره شمالی، گفت و گو کرده است. تیلرسون اظهار داشته بود گزینه های دیپلماتیک هنوز در خصوص بحران هسته ای کره شمالی روی میز است.

پربیننده ترین خبرها