با اپلیکیشن جدید گوگل

مصرف اینترنت همراه یا موبایل دیتای خود را کنترل کنید

مصرف اینترنت همراه یا موبایل دیتای خود را کنترل کنید
پنج‌شنبه 9 آذر 1396 - 17:19

گوگل با معرفی یک اپلیکیشن جدید اندرویدی، به کاربران این امکان را می دهد تا از میزان و نحوه مصرف اینترنت همراه گوشی یا موبایل دیتای خود آگاه شوند.

العالم-فضای مجازی

به گزارش وب سایت phonearena ، از آنجا که کاربران در بسیاری از کشورهای جهان مبالغ و هزنه های هنگفتی را برای استفاده از اینترنت همراه یا موبایل دیتا می پردازند، اطلاع از میزان و نحوه استفاده از آن می‌تواند برای بسیاری از کاربران، کاربردی و لازم به شمار بیاید.

شرکت گوگل در این راستا، یک اپلیکیشن اندرویدی به نام دیتالی (Datally) به منظور آگاهی کاربران از میزان استفاده از موبایل دیتا معرفی کرده است . این اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد که میزان مصرف اینترنت خود را به صورت ساعتی، روزانه، هفتتگی و یا ماهانه مشاهده کنند و از کم یا زیاد بودن مصرف آن اطلاع یابند . گوگل قصد دارد بدین وسیله کاربران را از پرداخت مبالغ هنگفت مبنی بر مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برهاند.

این اپلیکیشن در صورتی که حجم اینترنت کاربر رو به اتمام و پایان باشد، مصرف اینترنت آزاد را مسدود می کند و در صورت نزدیکی به یک شبکه اینترنت بی سیم وای فای ، کاربر را از وجود آن مطلع می کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده توسط گوگل، این غول تکنولوژی پس از طی مراحل آزمایشی این اپلیکیشن در فیلیپین که در چند ماه گذشته انجام شده است، از امروز اپلیکیشن دیتالی را در فروشگاه اینترنتی و آنلاین خود ، پلی استور گوگل ، در دسترس عموم کاربران در سراسر جهان قرار داده است.

این اپلیکیشن مفید و کاربردی در نسخه های 5 به بالای سیستم عامل اندروید گوشی های هوشمند قابل دانلود و نصب است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها