تکاپوی رهبران کره جنوبی و ژاپن برای مقابله با کره شمالی

تکاپوی رهبران کره جنوبی و ژاپن برای مقابله با کره شمالی
پنج‌شنبه 9 آذر 1396 - 18:28

به دنبال پرتاب یک فروندموشک بالستیک دوربرد کره شمالی که پنتاگون آن را یک موشک قاره پیما نامیده است، رهبران کره جنوبی و ژاپن به تکاپو افتاده اند تا با تحریم های فزاینده با این کشور مقابله کنند.

العالم-آسیا

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی و 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن در یک گفت و گوی تلفنی تصریح کرده اند که باید فشارها و تحریم ها علیه کره شمالی افزایش یابد.

آنها با اشاره به اینکه کره شمالی روز چهارشنبه یک فروند موشک دوربرد آزمایش کرد،گفتند: این اقدامات برای دو کشور قابل تحمل نیست.

آخرین موشک آزمایش شده توسط کره شمالی، به مدت 43 دقیقه پرواز کرد 4500 متر ارتفاع گرفت و بعد از طی 950 کیلومتر مسافت در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن در دریایی شرقی یا همان دریای ژاپن فرود آمد ادعایی که توسط مقامات دفاعی کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن تایید شده است.

آنان گفتند در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل تلاش خواهند کرد تا تحریم های بیشتری برضد کره شمالی در نظر گرفته شود که هم اکنون با شدیدترین تحریم های چند دهه گذشته روبروست.

مقام های دو کشور گفتند تحمل منطقه به سر آمده و با همکاری کشورهای دیگر سعی خواهد شد تا تحریم های بیشتری علیه کره شمالی اعمال شود.

مون رییس جمهور جدید کره جنوبی از ماه می امسال قدرت را در اختیار گرفت و این موشک در واقع یازدهمین موشکی است که کره شمالی پس از روی کار آمدن دولت وی پرتاب کرده است.

این موشک درست پس از آن پرتاب شد که دو کشور اعلام کردند علایمی مبنی بر آزمایش موشکی جدید از سوی کره شمالی دریافت کرده اند. همزمان پیونگ یانگ از آماده شدن برای تشکیل نیروی هسته ای خبر داده است.

رییس جمهور کره جنوبی که قصد دارد ماه آینده میلادی به چین سفر کند گفته است از 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین درخواست خواهد کرد برای مهار کره شمالی فعالتر شود.

آبه نیز گفت که بسیار مهم است چین در این شرایط فشارهای بیشتری بر کره شمالی اعمال کرده و این کشور را مهار کند تا اوضاع بحرانی تر نشود.

پیش بینی شده است که سران چین، کره جنوبی و ژاپن در آینده نزدیک در توکیو دیدار کنند که اولین دیدار آنها از نوامبر سال 2015 خواهد بود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها