ترامپ بحرین را هم دوشید

ترامپ بحرین را هم دوشید
جمعه 10 آذر 1396 - 01:22

ترامپ که از زمان آغاز ریاست جمهوری اش همواره به دنبال بستن قراردادهای اقتصادی با کشورهای متحد و شریک آمریکا در اقصی نقاط جهان از جمله منطقه خلیج فارس بوده، در دیدار با ولی‌عهد بحرین از او به خاطر پیش بردن توافق‌هایی به ارزش 9 میلیار دلار با آمریکا تشکر کرد.

العالم-آمریکا

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با ولی‌عهد بحرین، از اینکه منامه خود را متعهد به پیش بردن توافق‌ها و معاملات به ارزش 9 میلیار دلار از آمریکا شامل خرید جنگنده‌های اف 16 کرده، تقدیر و تشکر کرد.

"سلمان بن حمد ال خلیفه" ولی‌عهد پادشاهی بحرین، روز پنجشنبه در کاخ سفید میهمان دونالد ترامپ بود تا با او درباره روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه دو کشور رایزنی کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار دوجانبه و در حضور خبرنگاران، با قدردانی از سفر ولیعهد بحرین به آمریکا و دیدارشان در کاخ سفید، او را "دوست" خطاب کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود با انتشار فیلم این دیدار دوجانبه نوشت: "در جریان سفر ولی‌عهد، او در حال پیش بردن 9 میلیارد دلار توافق‌های تجاری از قبیل نهایی کردن خرید (جنگنده‌های) اف 16 است."

"مایک پنس" معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کرد که که با ولی‌عهد بحرین قراردادی به ارزش بیش از 2.3 میلیارد دلار برای فروش جنگنده‌های اف 16 امضا کرده است.

پنس با انتشار یک عکس از دیدار دوجانبه خود با سلمان بن حمد آل خلیفه ولی‌عهد بحرین، این خبر را منتشر کرد.

دونالد ترامپ اردیبهشت ماه سال جاری در اولی سفر خارجی خود پس از تصدی سمت ریاست جمهوری به عربستان سعودی رفت و با این کشور قراردادهای تجاری و تسلیحاتی به ارزش حدود 380 میلیارد دلار امضا کرده بود.

دونالد ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عربستان سعودی را به گاو شیرده ای که باید آن را دوشید، تشبیه کرده بود و با صراحت گفته بود که بعد از بی مصرف شدن عربستان، آن را در خاورمیانه رها می کنیم.

 

پربیننده ترین خبرها