پول‌هایی که غارت شد و اعتباری که از دست رفت

اعتراف به شکست در سوریه

اعتراف به شکست در سوریه
سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 06:19

منابع آگاه مي‌گويند طرف‌هاي غربي، اسرائيلي، ترک و عربي که بيش از يک‌ سال است در سوريه سرگرم نبرده همه جانبه با مردم اين کشور هستند، به شکست راهبري خود پي‌ برده اما نمي‌خواهند به آن اعتراف کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم به نقل از هفته نامه فلسطینی المنار، مقامات بلندپایه این کشورها هر چند به صراحت در این مورد سخنی نگفته‌اند، اما کارشناسان جنگ روانی و تبلیغاتی که میدان نبرد را اداره می‌کنند به آنها اطلاع داده‌اند که بیش از این نمی‌توان ادامه داد.

بر اساس این گزارش، منابع اطلاعاتی تاکید کرده‌اند که نبرد علیه دولت و مردم سوریه شکست خورده، هر چند پیش از این نبرد رسانه‌ای و روانی در مکان‌ها و حوادث دیگر جواب‌ می‌داد اما در این مورد کاملاً بر عکس عمل کرده، چرا که صداقت به عنوان رکن اصلی این نبرد اعتبار خود را از دست داده است.

این کارشناسان با اشاره به الجزیره و توانایی‌های آن، یادآور شده‌اند این شبکه خبری نمی‌تواند نقشی را که در تونس، مصر و حتی لیبی ایفا کرد اکنون در سوریه ایفا کند و این مساله باعث شده تا افکار عمومی جهان نیز نسبت به آن بدبین شوند حالا هر اندازه هم که دولت قطر بخواهد سر کیسه را شُل کند، باز هم راه به جایی نخواهد برد.

یکی دیگر از مسایلی که این منابع اطلاعاتی آن را باعث شکست راهبرد تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه سوریه می‌دانند، فساد گسترده در میان جریان مخالفان است، چرا که بیشتر پولی که از طرف عرب‌های خلیج فارس می‌رسد بین راه گم می‌شود و این در حالی است که گیرندگان این پول‌ها کاملاً شناخته شده هستند و آنها از فرصت پیش آمده برای سرکیسه کردن قطر و عربستان نهایت بهره‌برداری را می‌کنند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها