بشار الجعفری: ترکیه توافق آستانه را نقض کرده است

بشار الجعفری: ترکیه توافق آستانه را نقض کرده است
جمعه 10 آذر 1396 - 20:45

رئیس هیأت دولت سوریه در مذاکرات ژنو گفت که ترکیه با اعزام نیروهای نظامی به ادلب به جای اعزام نیروهای پلیس توافق 3 جانبه آستانه را زیر پا گذاشته است.

العالم- سوریه 

رئیس هیأت دولت سوریه در مذاکرات ژنو  طی کنفرانسی خبری گفت که دولت ترکیه توافق آستانه را نقض کرده است.

بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل که ریاست هیأت دولت این کشور در مذاکرات ژنو حول بحران سوریه را بر عهده دارد، اعلام کرد که ترکیه به جای اعزام نیروهای پلیس به استان ادلب به منظور  نظارت بر روند توافق کاهش تنش، از نیروهای نظامی استفاده کرده و توافق آستانه را نقض کرده است.

وی به نقض توافق کاهش تنش در غوطه شرقی دمشق از سوی گروه‌های مسلح اشاره کرد و گفت که بر اساس این توافق اگر گروه‌های مسلح ملزم به توافق نباشند، می‌توان با آن‌ها مقابله کرد.

الجعفری از مداخلات عربستان در سوریه انتقاد کرد و گفت که این کشور آشکارا در سوریه دخالت می‌کند و از تروریسم حمایت می‌کند.

وی گفت که ریاض  برای حل بحران سوریه به رغم اهمیت نقش آن، راهکاری در دست ندارد و دارای زبانی دوگانه است که گاهی علنا پرده از خواسته‌های خود بر می‌دارد و گاهی آن‌ها را مخفی می‌کند.

نمایدنه دائم سوریه در سازمان ملل اظهار داشت که در گفت‌وگو با دی‌میستورا، فرستاده ویژه این سازمان در امور سوریه به وی گفته است که هیأت دمشق از ابتدا قصدی برای گفت‌وگوی مستقیم با معارضان که به دنبال بازگشت به مربع اول است، نداشته است.

الجعفری در مورد هیأت واحد معارضان نیز گفت که خود دی‌میستورا اعتراف کرده است که این هیأت، نماینده طیف وسیعی از معارضان سوریه نیست.

وی به نقش روسیه در سوریه اشاره کرد و گفت که مسکو متحد دمشق وبده و هیچ گونه فشاری علیه سوریه اعمال نمی‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها