هشدار فلسطین درمورد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس

هشدار فلسطین درمورد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس
شنبه 11 آذر 1396 - 11:07

اندکی پس از پایان مهلت تصمیم دولت آمریکا مبنی بر انتقال یا عدم انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس، تشکیلات خودگردان فلسطین روزگذشته(جمعه) از آثار مخرب هر اقدامی که فلسطینی ها از حقوقشان محروم کند و قدس شرقی پایتخت کشورشان نشود، هشدار داد.

العالم - فلسطین

ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان، به خبرگزاری فرانسه گفت: آمریکا با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، فرایند صلح را نابود می کند.

وی افزود: انتقال سفارت آمریکا به قدس برای آینده فرایند صلح خطرساز بوده و منطقه را به بی ثباتی سوق می دهد.

ابوردینه در بیانیه دیروز خود گفت که در هر راه حل عادلانه ای، باید قدس شرقی پایتخت فلسطین باشد و قدس شرقی با مقدسات خود آغاز و پایان هر راه حل و طرحی هست و منطقه از نابودی نجات می دهد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان در ادامه گفت: نرسیدن به راه حلی برای قضیه فلسطین باعث می شود تنش و خشونت در منطقه باقی بماند ضمن آنکه مشروعیت بین المللی و در راس آن قطعنامه مربوط به رسمیت شناختن فلسطین و غیرقانونی شمردن شهرک سازی ها، فضایی مناسب برای حل مشکلات و بازگشت توازن در روابط عربی آمریکایی فراهم می سازد.

ابوردینه تاکید کرد: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قائل به صلح عادلانه و بر اساس تشکیل دو کشور مستقل است. 

در همین راستا دو وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه ابراز امیدواری کردند که ترامپ همان گونه که در وعده های انتخابی خود گفته بود، به این وضع نامعقول پایان داده و سفارت آمریکا را به قدس منتقل کند.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز چند روز پیش اعلام کرد که دونالد ترامپ در فکر انتقال سفارت آمریکا به قدس است. 

کنگره آمریکا در سال 1995 میلادی قانونی تصویب کرد که به موجب آن قدس پایتخت اسرائیل شناخته شده و سفارت آمریکا باید به آن جا منتقل شود اما این قانون، در راستای امنیت ملی، شامل بندی بود که به رؤسای جمهور اجازه می داد که انتقال سفارت را به مدت شش ماه به تعویق بیاندازند.

از آن زمان رؤسای جمهور آمریکا به طور منظم سالی دوبار با امضای فرمانی، انتقال سفارت را به تعویق می انداختند کاری که دونالد ترامپ هم در خرداد گذشته انجام داد.

پربیننده ترین خبرها