اینستاگرام مشغول آزمایش قابلیت‌های جدید

اینستاگرام مشغول آزمایش قابلیت‌های جدید
شنبه 11 آذر 1396 - 12:45

اینستاگرام مشغول تست مجموعه‌ای بزرگ از قابلیت‌ها و امکانات جدید است؛ قابلیت‌هایی که ممکن است در هفته‌ها یا ماه‌های آینده به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه شوند.

العالم - فضای مجازی

ممکن است برخی از این قابلیت‌ها همین حالا هم به صورت آزمایشی روی اکانت شما فعال شده باشند، ولی بیشتر افراد از وجود آن‌ها خبر ندارند. این امکان هم کاملا وجود دارد تا قابلیت‌هایی که اینستاگرام مشغول تست آن‌هاست، هیچ وقت نهایی نشوند.

خبرگزاری The Next Web توانسته است اطلاعات زیادی از قابلیت‌هایی که اینستاگرام آن‌ها را آزمایش می‌کند، به دست آورد. برخی از این قابلیت‌ها، مدت‌هاست که در شبکه‌های اجتماعی دیگر وجود دارند؛ مثل قابلیت Regram که یک گزینه به پایین عکس‌ها اضافه می‌کند و نحوه‌ی عمکلرد آن کاملا مثل ریتوییت کردن است. یا قابلیت دیگری که به افراد اجازه می‌دهد استوری‌های خودشان را داخل اپ ذخیره داشته باشند.

در ادامه می‌توانید جالب‌ترین قابلیت‌هایی که بر و بچه‌های The Next Web در اینستاگرام کشف کرده‌اند را ببینید.
 
کلید Regram پایین پست‌ها

اینستاگرام خودش مشغول کار روی قابلیت Regram است. کاربران زیادی مدت‌هاست منتظر این قابلیت هستند. حتی همین حالا هم اپ‌های متعددی برای پست کردن دوباره‌ی عکس‌ّها و ویدیوی دیگران وجود دارد، مثل اپ‌های Repost روی سیستم عامل iOS یا Regram روی اندروید.

 

 استفاده از GIF در استوری یا پست

اینستاگرام هم نمی‌خواهد پست‌های کاربرانش، خالی از GIFهای مسخره و خنده دار باشد. قابلیتی که این شرکت مشغول آزمایش آن است، به افراد اجازه می‌دهد به پست‌های معمولی خود یا استوری‌ها، GIF اضافه کنند. کاملا مشخص است که این قابلیت هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه است. به نظر می‌رسد که اینستاگرام می‌خواهد از Giphy به عنوان منبع فایل‌های GIF استفاده کند.

 
نسخه‌ی بتا اینستاگرام برای iOS

کاربران سیستم عامل اندروید در حال حاضر به نسخه‌های بتا اینستاگرام روی دستگاه‌های خود دسترسی دارند. این شرکت به صورت بسیار محدود، برخی از کاربران اندرویدی را برای آزمایش قابلیت‌های مختلف جدیدش انتخاب کرده است. ظاهرا کاربران دستگاه‌های اپل هم به زودی چنین پیغام‌هایی دریافت خواهند کرد.

 
آرشیو کردن استوری‌ها

امیدواریم این قابلیت نهایی شود و به اینستاگرام بیاید. قابلیت آرشیو کردن استوری‌ها به افراد این اجازه را می‌دهد که این پست‌های موقت را حتی از پس اتمام زمان آن‌ها، ذخیره کنند و نگه دارند. استوری‌ها در حال حاضر می‌توانند روی دستگاه شما ذخیره شوند، ولی این قابلیت کاری می‌کند که بتوانید استوری‌های خود را در سرورهای اینستاگرام همیشه داشته باشید.

لیست دوستان نزدیک

همانطور که از اسم این قابلیت پیداست، می‌توانید لیستی از دوستان خودتان داشته باشید و محتوای مختلف را سریع با آن‌ها به اشتراک بسازید. اگر به لیست کسی اضافه شوید، هیچ پیغامی متوجه نمی‌شوید، تا اینکه کسی در گروه چیزی به اشتراک بگذارد.

 اشتراک مستقیم به واتس‌اپ

در حال حاضر می‌توان مستقیما پست‌ها را به فیس‌بوک فرستاد. با توجه به اینکه واتس‌اپ هم مثل اینستاگرام برای فیس‌بوک است، این شرکت امکان اشتراک مستقیم پست‌ها به واتس‌اپ را هم به احتمال زیاد نهایی خواهد کرد.

 جستجوی هشتگ‌های برتر

این قابلیت هم اینستاگرام را یک قدم به توییتر نزدیک‌تر می‌کند. می‌توانید ببینید کدام هشتگ‌ها و حتی ایموجی‌ها در اینستاگرام در حال حاضر بیشتر ترند هستند. مطمئنا از امکان فالو کردن هشتگ هم که قبلا درباره‌اش شنیده بودیم، خبر داشتید.

 

 پین کردن چت‌ها در پیغام‌های مستقیم

این قابلیت هم می‌تواند بسیار بدرد بخور باشد. همانطور که کاملا مشخص است، می‌توانید افراد را در بخش پیغام‌های مستقیم یا همان دایرکت پین کنید تا سریع به آن‌ها دسترسی داشته باشید. بدون شک کسانی که هنوز موفق نشده‌اند شماره‌ی کسی که مشغول چت کردن با او هستند را بگیرند، از این قابلیت استقبال زیادی می‌کنند.


اضافه کردن قهوه؟

نه بر و بچه‌های وب‌سایت The Next Web که این قابلیت‌ها را کشف کرده‌اند، نه ما و نه دور و اطرافیان‌مان نمی‌دانند اساسا «اضافه کردن قهوه» به پست اینستاگرام شما قرار است دقیقا چه کار کند. شما ایده‌ای ندارید؟

دیجی کالامگ

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها