انصارالله: خبر منتشر شده درباره تسلط نیروهای «صالح» بر تاسیسات حیاتی شمال یمن صحت ندارد

انصارالله: خبر منتشر شده درباره تسلط نیروهای «صالح» بر تاسیسات حیاتی شمال یمن صحت ندارد
شنبه 11 آذر 1396 - 13:25

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اخبار منتشر شده رسانه‎های «دشمن» درباره سیطره نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن بر تاسیسات حیاتی شمال یمن را دروغ خواند.

العالم - یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که خبرهای منتشر شده رسانه های سعودی و دیگر رسانه‎های دشمن درباره تسلط نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن بر فرودگاه صنعا و دیگر تاسیسات مهم یمن صحت ندارد.

وی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که این اقدامات در راستای «ایجاد فتنه و درگیری و ناامنی» صورت می گیرد و به اذن خداوند و با تلاش های ملت یمن خنثی خواهد شد.

 «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن نیز امروز در سخنانی به فتنه‌ اخیر ایجاد شده در پایتخت یمن پرداخت و درباره اقدامات غیرمسئولانه برخی طرف‌ها هشدار داد.

وی تاکید کرد: مسجد الصالح یا مقرهای حزب کنگره مردمی یمن، تحت کنترل نیروهای امنیتی یا انصارالله قرار ندارد. کلیه مقرهای حزب کنگره مردمی یمن و نیز منازل رهبران این حزب در صنعاء در امنیت قرار دارند.

رهبر انصارالله یمن در ادامه گفت: از عاقلان می‌خواهم که مسئولیت‌پذیر باشند و با نهادهای دولتی برای حفظ امنیت پایتخت و رفع فتنه همکاری کنند. هر اختلافی را می‌توان با گفت‌وگو و تفاهم حل و فصل کرد و قبایل نیز باید بر همین اساس وارد عمل شوند و به فتنه پا ندهند. همه باید با حکومت همکاری کنند و به هیچکس اجازه تخریب ندهند و با «شبه‌نظامیان فتنه» مقابله کنند.

الحوثی تاکید کرد که این شبه‌نظامیان به اماکن عبادی حمله می‌کنند و این اقدام درست نیست و آنها نیز باید برای امنیت این وطن تلاش کنند. «صالح» نیز باید از شبه‌نظامیان جسور عاقل‌تر و پخته‌تر باشد و با تلاش‌های جاری برای مقابله با فتنه ایجاد شده، همسو شود.

پربیننده ترین خبرها