رهبر انصارالله یمن: سخنرانی علی عبدالله صالح متعفن و همسو با مواضع دشمن بود/ عبدالله صالح به طور کامل هماهنگ با طرف های دشمن است

رهبر انصارالله یمن: سخنرانی علی عبدالله صالح متعفن و همسو با مواضع دشمن بود/ عبدالله صالح به طور کامل هماهنگ با طرف های دشمن است
شنبه 11 آذر 1396 - 19:56

رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که تحرکاتی که شبه نظامیان جنایتکار امروز انجام داده اند، بی سابقه بود و جای هیچ توجیهی ندارد.

العالم _ یمن

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله امروز برای بار دوم در پی بروز تنش و درگیری در صنعاء سخنرانی کرده است.

سید عبدالملک الحوثی در ابتدای سخنرانی خود اعلام کرد که از برادران شریف خود در کنگره مردمی یمن که به فتنه و آشوب کشیده نشده‏ اند، تمجید می کنیم.

رهبر انصارالله با اشاره به سخنرانی امروز علی عبدالله صالح علیه انصارالله اعلام کرد که سخنرانی وی بسیار بد بود و حقیقت عدم وجود درگیری های سابق امنیتی را نشان می دهد.

وی افزود: از شبه نظامیان و کنگره مردمی یمن و رئیس آن خواسته بودیم که عاقلانه و منطقی برخورد کنند، پس چرا ممانعت می کنند؟

وی با بیان اینکه صنعاء تا قبل از اینکه شبه نظامیان اقدام به تخریب آن کنند، در امن و امان به سر می برد، گفت: ما و دستگاه های امنیتی در کنار اهالی صنعاء قرار دارند و همه تلاش خود برای تثبیت امنیت را به کار خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: هدف قرار دادن مراسم گرامیداشت سالروز ولادت نبوی شریف اقدامی زشت بود اما از آن چشم پوشی کردیم.

الحوثی افزود: سخنرانی رهبر شبه نظامیان شامل دعوت به فتنه و آشوب و جنگ و درگیری، کذب، خصومت و دشمنی بود، این در حالی است که ما همگان را به تفاهم و همکاری برای تامین امنیت دعوت می کردیم. سخنرانی رهبر شبه نظامیان ذره ای رنگ و بوی امنیت نداشت.

رهبر انصارالله یمن گفت: ما این انتظار را از وی نداشتیم که مواضع خیلی منفی اتخاذ کند.

وی افزود: سخنرانی عبدالله صالح به طور کامل هماهنگ با طرف های دشمن بود. امروز در چارچوب مواضع دشمن حرکت می کنند و این خیانت و کودتا علیه کشور است. سلاح های خود را برداشته‎اید تا اهالی صنعاء را به قتل برسانید، به جای اینکه سلاح های خود را در مقابل دشمن بردارید.

وی گفت: مشکل ما حزب کنگره مردمی یمن نیست، بلکه مشکل ما شبه نظامیان آن هستند. از شبه نظامیان می خواهیم که به امنیت و مرحله تاریخی یمن احترام بگذارند.

وی خطاب به صالح گفت: سخنرانی رهبر شبه نظامیان بوی تعفن می دهد و تو کسی نیست که به نظام جمهوری یمن اعتقاد داشته باشی.

سید عبدالملک الحوثی همچنین به بیانیه ائتلاف سعودی درباره تمایل علی عبدالله صالح به این ائتلاف گفت: ائتلاف متجاوز از مواضع شما استقبال کرد و آن را بازگشت به آغوش مزدور بودن و جنایت برشمرد.

وی گفت: بیانیه ائتلاف دشمن سعودی، مهر تائیدی بر اقدامات تخریبی شبه نظامیان در صنعاء است.آنچه که روی داده است، برای ما بسیار دردناک است، اما وظیفه داریم که مقابل فتنه بایستیم.

وی تاکید کرد که قبلا درباره ستون پنجم گفت‎وگو کرده بودیم و از کنگره مردمی یمن خواسته بودیم که نسبت به آن آگاه باشد. حمایت از جبهه های داخلی باید ادامه داشته باشد و این آخرین برگه ای است که در دست دشمن است.

وی در پایان سخنرانی امشب خود بر تعقل و تحمل مسئولیت و همکاری برای حمایت از امنیت تا پشت عبور از این رویداد تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها