ماجرای جنوب یمن از زبان یکی از رهبران حراک جنوبی؛

النعمانی: تجاوز عربستان و امارات هیچ زیرساختی را در یمن باقی نگذاشته است

النعمانی: تجاوز عربستان و امارات هیچ زیرساختی را در یمن باقی نگذاشته است
شنبه 11 آذر 1396 - 23:04

ز رهبران جنبش حراک جنوبی گفت: امروز عربستان می کوشد بخشی از اراضی یمن در امتداد مرز مشترک با عمان، یمن و عربستان را به منظور انتقال نفت به دریا تصاحب کند.

العالم - يمن

پس از گذشت دو سال و نیم از تجاوز عربستان و امارات به یمن، اوضاع در این کشور به خصوص در جنوب چگونه است؟ آیا عربستان و امارات خاک یمن را بین خود تقسیم کرده اند و حضور امارات در عدن به چه معناست؟ شهروندان جنوب یمن عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی را تا چه حد قبول دارند؟ در کنار ائتلاف تجاوز عربستان و امارات، چه کسانی در هرج و مرج در یمن دست دارند؟ محمد النعمانی، از رهبران جنبش حراک جنوبی به این سئوال ها جواب می دهند.

نعمانی با حضور در برنامه "ضیف و حوار" شبکه العالم گفت: شمال یمن شاهد مقاومت در برابر تجاوز ظالمانه عربستان به ملت یمن است. ارتش و کمیته های مردمی یمن پیروزی های قابل توجهی در برابر متجاوزان به دست آورده اند. از سوی دیگر نیروهای اماراتی و سعودی استان های جنوبی را اشغال کرده اند؛ خلاصه اینکه اوضاع در یمن خیلی بد است؛ محاصره و گرسنگی و شیوع وبا و در کل فاجعه ای انسانی را در پیش داریم و اینکه هزاران کودک و پیر و زن یمنی در خطر مرگ هستند.

وی افزود: تجاوز عربستان و امارات هیچ زیرساختی را در یمن باقی نگذاشته است و همه چیز در این کشور ویران شده است؛ با نگاهی به حجم ویرانی متوجه عمق و شدت کینه کشورهای متجاوز نسبت به ملت یمن می شویم.

داستان جنوب

النعمانی درباره ماجرای جنوب یمن نیز مطامع ائتلاف تجاوز به یمن را عامل بروز ناآرامی های جنوب می داند و می گوید مردم جنوب می دانند که امارات و عربستان و نیروهای سودان و مزدورانی که از سراسر جهان به این منطقه آورده شده اند برای شیوع هرج و مرج و ارائه تصویری زشت از چهره استان های جنوبی آمده اند نه برای کمک به مردم.

وی در ادامه گفت: نمی توان از اختلاف بین عربستان و امارات در جنوب حرف زد بلکه بیشتر صحبت از تقسیم نقش است عربستان از نیروهای ابسته به منصور هادی حمایت می کند در حالی که امارات از برخی نیروهای حراک جنوبی حمایت می کند؛ این بخش از حراک جنوبی تصور می کند امارات خواسته های جنوب را در خصوص احیای دوباره بندر و فرودگاه عدن و بندر منطقه آزاد تأمین می کند.

وی تصریح کرد: به نظر من امارات برای ترویج هرج و مرج و فتنه در میان اهالی جنوب و تشکیل گروه های سلفی افراطی وارد منطقه شده است و ترورها و بمب گذاری هایی که در عدن صورت گرفته اند نشان می دهند که عدن دچار هرج و مرج های ساختگی توسط امارات است تا این شهر را بی ثبات و ناامن جلوه دهند بنابراین هیچ گاه نمی توانند خواست اهالی جنوب را مبنی بر تأمین و احیای نقش استراتژیک بندر و فرودگاه عدن برآورده کنند.

وی افزود: امروز عربستان می کوشد بخشی از اراضی یمن در امتداد مرز مشترک با عمان، یمن و عربستان را به منظور انتقال نفت به دریا تصاحب کند.

208

پربیننده ترین خبرها