تهدید مخالفان به براندازی دولت موریتانی

تهدید مخالفان به براندازی دولت موریتانی
سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 18:39

العالم،نواكشوط - مخالفان موريتانيايي اعلام كردند كه براي براندازي رژيم دست به تحصن نامحدود خواهند زد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، تهدید مخالفان به تحصن نامحدود برای براندازی دولت، در واكنش به سخنان "محمد ولد عبد العزيز"، رئيس جمهور این کشور صورت گرفت كه آنها را متهم کرده بود مفسدان را تحت پوشش خود قرار داده و با اصلاحات مقابله می کنند.

مخالفان سوم ماه آتي را زمان برگزاري تحصن نامحدود اعلام کردند كه به گفته آن ها تا براندازي رژيم ادامه خواهد داشت.

 "احمد ولد داداه"، رهبر مخالفان موريتاني، در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: جوانان و زنان كشوري امن و با ثبات مي خواهند و اين خواسته جز با رفتن محمد ولد عبد العزيز بدست نخواهد آمد.

جوانان مخالف موريتاني هم در واكنش به سخنان ولد عبد العزيز در خيابان هاي اصلي نواكشوط تظاهرات کردند.

رئيس جمهوری موريتاني در ديدار از مناطق جنوبي اين كشور تاكيد كرده بود كه ادعاهاي "مخالفان اصلاحات و ارزش هاي شهروندي"باطل است.

وي طبق معمول دشمنانش را "زنان پير" و كساني كه تاريخ مصرف سياسي شان به پايان رسيده است، خوانده بود.

"اجيه ولد كليب"، عضو برجسته حزب "اتحاد براي جمهوري"، حزب حاكم، در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: كسي كه بخواهد از تجارب آنچه بهار عربي خوانده مي شود براي موريتاني نسخه برداري كند در توهم به سر مي برد.

وي افزود، اين شيفتگان دمكراسي بايد به 52 درصد مردم موريتاني كه به رئيس جمهور محمد ولد عبد العزيز راي اعتماد داده اند، احترام گذارند.

كليب ، حكومت رئيس جمهور موريتاني را حاصل نيات واقعي براي مبارزه با فساد و وابستگي به قدرت هاي مستكبر جهاني به شمار آورد.

04/24-00:09

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها