تظاهرات هزاران اسرائیلی در اعتراض به فساد مالی نتانیاهو

تظاهرات هزاران اسرائیلی در اعتراض به فساد مالی نتانیاهو
يکشنبه 12 آذر 1396 - 10:27

حدود ۲۰ هزار اسرائیلی با برپایی تظاهرات در شهر تل آویو نسبت به مفاسد مالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

العالم _ فلسطین اشغالی

در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت بازجویی و تحقیقات قضایی به خاطر اتهامات فساد مالی و سوء استفاده از قدرت قرار دارد، حدود 20 هزار اسرائیلی روز شنبه در تل آویو تظاهرات کردند و اعتراض خود را نسبت به مفاسد مالی کابینه و نخست وزیر اسرائیل اعلام نمودند.

این بزرگترین تظاهرات ضد فساد مقام های رسمی رژیم اسرائیل بوده که طی هفته های اخیر برپا شده است. نتانیاهو هرگونه اتهامی را رد کرده است.

نخست وزیر اسرائیل متهم به مشارکت در دو پرونده فساد مالی است. پرونده نخست مربوط به دریافت هدایای گران قیمت و لوکس از ثروتمندان و تجار بزرگ است و پرونده دوم نیز شامل رایزنی و مذاکره با یک روزنامه صهیونیستی برای پوشش بهتر اخبار مربوط به کابینه اسرائیل در مقابل اعمال محدودیت برای سایر رسانه های خبری بوده است.

این تظاهرات اعتراض امیز در شرایطی برگزار شده است که پارلمان اسرائیل احتمالا قصد دارد طی روزهای آینده پیش نویس قانونی را تصویب کند که بر اساس آن پلیس اجازه افشای اطلاعات مربوط به این دو پرونده را نخواهد داشت.

فیلمبردار رویترز تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات را حدود 20 هزار نفر برآورد کرده است و پلیس اسرائیل نیز حاضر به ارائه برآورد رسمی نشده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها