تظاهرات علیه آل سعود در قاهره

تظاهرات علیه آل سعود در قاهره
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 03:39

گروهي از مردم و شخصيت هاي مصري با برگزاري تظاهرات جلوي سفارت عربستان در شهر قاهره خواهان آزادي يک فعال حقوق بشر زنداني در زندانهاي رژيم سعودي شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، این تظاهرات را جریان های سیاسی و دانشجویی برگزار کرده و در آن خواهان آزادی احمد الجیزاوی شدند که در جریان ادای مناسک حج عمره بازداشت شده و به یکسال زندان و شلاق به اتهام اهانت به شاه سعودی محکوم شده است.

تظاهرکنندگان تهدید کردند که اگر الجیزاوی آزاد نشود، به سفارت عربستان حمله کرده و سفیر این کشور را بازداشت خواهند کرد.

فعالان سیاسی و حقوقی مصر تاکید کرده اند: حکم زندان الجیزاوی فقط به بیان عبارت هایی که مسئولان سعودی آن را اهانت به شاه خود دانسته اند، نبوده بلکه به این خاطر بوده است که الجیزاوی علیه عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی شکایت کرده و در آن از او خواسته است که بازداشت شدگان مصری زندانی بدون احکام قضایی در عربستان را آزاد کند.

فعالان سیاسی و حقوقی مصر از مردم خواستند که در اعتراض به صدور حکم زندان و شلاق برای یک حقوقدان مصری به اتهام اهانت به شاه سعودی پنجشنبه این هفته نیز مقابل سفارت عربستان در قاهره تظاهرات کنند.

مسئولان سعودی احمد محمد ثروت الجیزاوی را روز سه شنبه گذشته در فرودگاه جده در جریان ادای فریضه حج عمره به همراه خانواده اش بازداشت کردند و به خانواده اش اجازه ورود به عربستان را دادند.

برپایه این گزارش، فعالان مصری معتقدند عربستان از انقلاب معکوس علیه انقلاب مردمی مصر که در 25 ژانویه مجبور به سرنگونی رژیم مبارک شد، حمایت مالی می کند.

چندین هزار نفر از مردم خشمگین مصر در سپتامبر سال 2011 میلادی با برگزاری تظاهرات جلوی سفارت عربستان اعتراض خود را به این رویه رژیم سعودی اعلام داشته بودند.

پربیننده ترین خبرها