سرنوشت نامشخص زیردریایی ناپدید شده آرژانتین/ قطع امید از یافتن بازماندگان

سرنوشت نامشخص زیردریایی ناپدید شده آرژانتین/ قطع امید از یافتن بازماندگان
يکشنبه 12 آذر 1396 - 16:44

وشت زیردریایی ناپدید شده نیروی دریایی آرژانتین همچنان نامشخص مانده است.

العالم - آمریکا

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیش از این گزارش شده بود که یک عکس نامشخص و مبهم از اعماق اقیانوس اطلس ممکن است متعلق به این زیردریایی باشد اما نیروی دریایی آرژانتین اعلام کرد که این عکس متعلق به یک قایق ماهیگیری غرق شده بوده است. به دنبال اعلام این خبر، امیدها در مورد کشف محل زیردریایی ناپدید شده کمرگ تر شد. 

زیردریایی «آرا سن خوان» 15 نوامبر (24 آبان) با 44 خدمه از صفحه رادار محو شد. گرچه گفته می‌شود ذخیره اکسیژن این زیردریایی تنها برای 7 تا 10روز بوده اما پیشتر عملیات جست وجو برای یافتن آن همچنان ادامه داشت. نیروی دریایی آرژانتین چند روز پیش اعلام کرد که دیگر به دنبال بازماندگان این زیردریایی نخواهد بود و این به معنای پایان عملیات نجات بازماندگان احتمالی است اگرچه عملیات چند ملیتی برای پیدا کردن این زیردریایی ادامه دارد.

روزنامه دیلی میل نیز در گزارشی عنوان کرد که خانواده ها و وابستگان 44 خدمه این زیردریایی از نیروی دریایی آرژانتین خواسته اند تا در تصمیم اش برای توقف یافتن بازماندگان این زیردریایی تجدید نظر کند. نیروی دریایی آرژانتین اعلام کرده است که امیدی به زنده بودن خدمه این زیردریایی نیست اما جستجوها برای کشف بقایای ان ادامه دارد.

کارشناسان اعلام کردند که خدمه فقط برای 10 روز اکسیژن در اختیار داشته اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها