گلپایگانی: حامیان جنایات منطقه ما را متهم می‌کنند

گلپایگانی: حامیان جنایات منطقه ما را متهم می‌کنند
يکشنبه 12 آذر 1396 - 16:40

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با طرح این سوال که «چه کسی نمی‌داند گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره ساخته دست غربی‌هاست؟» تصریح کرد: این موضوعی است که برای همه روشن است، خود مقامات آمریکایی در مبارزات انتخاباتی‌شان به صراحت به این موضوع اعتراف کردند.

العالم - ایران / سیاسی

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی صبح امروز (یکشنبه) در همایش طلوع حقیقت به مناسبت سالگرد نامه رهبری به جوانان غربی در محل حوزه هنری تهران، اظهار کرد: کسانی که ادعای اسلام هراسی دارند با حمایت از گروه های تروریستی تلاش می‌کنند حقیقت نورانی اسلام برای جهانیان مشخص نشود و در همین چارچوب حقیقت رابه گونه‌ای دیگر جلوه می دهند.

وی با بیان این‌که «مقام معظم رهبری در نامه خود به جوانان غربی از آن‌ها خواستند که برای آشنایی با حقیقت اسلام به منابع اصلی در این زمینه از جمله قرآن مراجعه کنند»، در بخشی از سخنان خود گفت: کار غربی‌ها استثمارگری و استعمارگری است و آبادی‌هایی که در کشورهای آن‌ها مشاهده می کنید نتیجه استثمارگری آن‌ها در کشورهای فقیر و کم بضاعت است. آن‌ها در این راه از تکنولوژی نیز استفاده کرده‌اند و تلاش کرده‌اند که کشورهای کوچک و کم بضاعت را ببلعند. در همین راستا فرهنگ منحط خود را بر فرهنگ اصیل کشورهای دیگر تحمیل کردند و تلاش کردند که فرهنگ دیگر کشورها را نابود کنند. آن‌ها می‌گویند آن‌چه که ما می پسندیم باید روش زندگی شما باشد و همین شیوه می‌بایست بر تمام دنیا حاکم باشد.

وی با بیان این‌که «آنها برای تحمیل این خواسته خود دست به طراحی‌ها و انجام فجایعی زدند»، گفت: آنچه که در غرب می بینیم از جمله موضوعاتی همچون همجنسگرایی و یا ازدواج سفید ناشی از همین فرهنگ غربی است و منشاء آن ناشی از همین دیدگاهی است که مورد اشاره قرار گرفت.  آنها با انجام اقداماتی تلاش کردند که بنیاد خانواده و جامعه بشری را نابود کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به حمایت غربی از گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره اشاره کرد و گفت: چه کسی نمی داند که این گروه‌ها ساخته دست غربی ها است. این موضوعی است که برای همه روشن است. آنها در مبارزات انتخاباتی شان به این موضوع اعتراف کردند که داعش را برای پیشبرد اهداف خود  ایجاد کردند.

وی با بیان این‌که «گروه های تروریستی مورد حمایت آن‌ها با استفاده از الفاظ اسلام و وارونه جلوه دادن حقیقت اسلام جنایتهایی را انجام دادند که بشریت را شرمگین می‌کند»، افزود: من عکسی در دفترم دارم که در آن تصویر تعدادی از اینهاست که با سر انسان در حال انجام بازی هستند و از سر انسان‌ها به عنوان توپ استفاده می کنند.

گلپایگانی همچنین به بخش دیگر جنایت های گروه تروریستی داعش از جمله سوزاندن اسرای خود در قفس های آهنی و سر بریدن انسان‌ها اشاره کرد و گفت: اینها ابزارهای غربی‌ها هستند برای اسلام هراسی  می خواهند بگویند اسلام یعنی این گروه ها و این اقدامات.

وی با اشاره به حقایق و رهنمودهایی که در قرآن وجود دارد ، گفت: قرآن کتاب آسمانی است که میتواند بشریت را تا آخر اداره کند. در آن حقایقی است که اگر جوانان غربی به آن پی ببرند قطعا به نتایج مثبتی دست پیدا می‌کنند. قرآن مجید کتابی است که می تواند بشریت را در دنیا و آخرت به سعادت برساند.

وی با ابراز تاسف از شرایط کنونی جهان اسلام افزود: متاسفانه مزدوران اطراف و کسانی که از تمدن امروز بهره‌ای نبرده‌اند و دستشان خالی است، کسانی که نسل در نسل به عنوان شاهزاده می خواهند حکومت کنند، کسانی که حتی به خود رحم نمی کنند و از جنایتهای صورت گرفته در منطقه پشتیبانی می کنند مارا متهم می کنند. مقام معظم رهبری در همان نامه نوشتند که شخصیتی مثل شیخ نمر چه کرده بود که او را کشتند و سرش را بریدند؟

گلپایگانی با بیان این‌که «این گروه‌های تروریستی تعدادی از جوانان مسلمان را از خانواده‌های‌شان جدا کردند و کاری کردند که از خانواده‌های‌شان ببرند»، افزود: در میان داعش شش هزار جوان اهل تسنن وجود داشت که داوطلب عملیات انتحاری بودند و بیشتر آنها نیز اکنون کشته شده‌اند.

وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: ما باید حقایق اسلام واقعی را تبیین  و به جهانیان معرفی کنیم و اگر به تعالیم اسلام واقعی برگردیم قطعا شرایط دگرگون می شود.

پربیننده ترین خبرها