روحانی: با وحدت و هماهنگی از مشکلات عبور می کنیم

روحانی: با وحدت و هماهنگی از مشکلات عبور می کنیم
يکشنبه 12 آذر 1396 - 19:11

رئیس جمهوری گفت: به آینده کشور بسیار امیدوارم و ما با وحدت و هماهنگی ملت، ازهمه مشکلات عبور خواهیم کرد

العالم - ایران / سیاسی

رئیس جمهوری عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از مشارکت همه مردم استان برای حفظ امنیت در کنار نیروهای مسلح سپاسگزارم.

روحانی همچنین گفت:متأسفانه برخی از تعبیرات و گفتارهایی که این روزها در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود، با آیات قرآن مصداق ندارد.

وی ادامه داد: در جریان زلزله غرب کشور، درست است که همدلی و کمک مردم در صحنه در تسریع خدمات بسیار مؤثر بود اما بخش‌های مختلف از جمله دولت، هلال احمر، بهداشت و درمان، وزارت کشور، نیرو و نفت، اقدامات نمونه‌ای را به انجام رساندند به گونه‌ای که بیش از 7 هزار نفر در ساعات اولیه وقوع حادثه نجات یافتند که این در کشورهای پیشرفته نیز کم‌نظیر است.

رئیس جمهوری گفت: دولت در حقیقت نماینده مردم بوده و خادمان مردم جدای از دولت نیستند و همه دستگاه‌های مربوط از جمله سپاه، ارتش و هلال احمر نیز جزیی از مردم هستند و در بازدید از مناطق زلزله‌زده به روشنی خدمات ارگان‌ها، مسئولان و همدلی مردم را مشاهده کردم.

روحانی ادامه داد: فرایند امداد رسانی دستگاههای مختلف در مناطق زلزله زده بی سابقه بود و ما باید نسبت به این خدمات شکرگزار بوده و اگر نقص و اشکالی وجود دارد آن را انتقال دهیم.

روحانی همچنین از مردم استان سیستان و بلوچستان بخاطر توسعه امنیت در این منطقه و شرکت فعال آنها در مشارکت‌های اجتماعی بویژه در انتخابات سال 96 قدردانی می کنم و مردم ایران و استان سیستان و بلوچستان با مشارکت سیاسی در انتخابات جواب قاطعی به بدخواهان و توطئه‌گری‌های آمریکا علیه ایران دادند.

وی افزود: سپاه، ارتش و نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت در مرزها فعال بوده و در مسیر توسعه امنیت استان، نقش بسزایی دارند و امنیت امروز استان حاصل اخوت و برادری میان مردم است.
رئیس جمهوری هدف دولت را توسعه استان سیستان و بلوچستان دانست و گفت: اساس برنامه دولت در استان، توسعه ترانزیت و کشاورزی است و برای توسعه استان همه نخبگان و کارآفرینان باید به میدان بیایند.

وی ادامه داد:هزینه‌هایی که برای توسعه استان سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم انجام شده 2.5 برابر نسبت به دولت دهم بیشتر بوده است و این امیدوارکننده است.

روحانی همچنین گفت: مناسبت های ملی مثل روز دانشجو، کارگر و معلم مختص به تهران نیست و بسیار خوشحالم که امسال مراسم 16 آذر در جمع دانشجویان یک استان بودم و این در حالی است که می‌توانیم دیگر مراسم‌ها از جمله مراسم روز معلم و روز کارگر را نیز به جای تهران در استان‌های کشوربرگزار کنیم و باید در اینگونه مراسم‌ها هم تمرکززدایی داشته باشیم.

روحانی همچنین گفت: همه استان‌های کشور باید گام‌های توسعه را یکی پس از دیگری بردارند، توسعه سیستان و بلوچستان از دانشگاه آغاز می‌شود و در این راستا باید مواد درسی دانشگاه‌های این استان با مسایل و مشکلات آن مرتبط باشد و تحقیقات نیز باید متناسب با کاستی‌ها و نیازهای استان انجام شود.

وی همچنین به افتتاح فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرده و گفت:خیر و برکت تنها برای استان سیستان و بلوچستان و ایران نیست، بلکه برای همسایگان ما و دیگر کشورهای منطقه نیز بوده و پروژه‌ای بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه توسعه چابهار تحول در روابط منطقه ای و بین المللی است اظهار کرد: توسعه انواع ترانزیت، توسعه قدرت ملی است.

روحانی تاکید کرد که پروژه راه آهن چابهار تا زاهدان و بیرجند، برای امنیت و اقتصاد ما مهم است.

وی همچنین گفت:منطقه آزاد سیستان برای توسعه منطقه موثر خواهد بود و خواهان رابطه خوب و برادرانه با همسایگان هستیم.

رئیس جمهوری همچنین بر صرفه جویی و بهره وری منابع آبی به عنوان ضرورتی ملی تاکید کرد.

روحانی همچنین گفت:یکی از تأکیدات ما به وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت یازدهم بر ایجاد جاده ساحلی سواحل مکران از بندرعباس و توسعه بندر جاسک بوده، و امیدواریم توسعه این بندر و اجرای این جاده در دولت دوازدهم اجرایی شود تا بتوان صادرات نفت کشور را از طریق بندر جاسک به انجام رساند چرا که این یک تصمیم استراتژیک است که صادرات نفت کشور بیرون از تنگه هرمز انجام شود.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش در کنار سواحل مکران حضور پیدا کرده و نقش ارزشمندی در راستای توسعه این سواحل و امنیت منطقه داشته و تلاش‌های نیروی دریایی ارتش در توسعه امنیت آب‌های بین‌المللی و نقش جمهوری اسلامی ایران در توسعه امنیت منطقه موجب افتخار ملت ایران است.

رئیس جمهوری همچنین گفت: رزمندگان و ملت ایران نقش بسیار مهمی در مبارزه با تروریسم در منطقه داشتند، ملت ایران قدردان این تلاش‌ها بوده و از شهدای مبارزه با تروریسم بویژه شهید حججی ، بسیار باشکوه تقدیر کردند.

روحانی همچنین اظهار کرد: با نگاهی به 4 سال گذشته در می‌یابیم که چه توطئه‌های بزرگی علیه دولت و ملت ایران بوده که پشت سر گذاشته ایم و نقش جمهوری اسلامی ایران در امنیت منطقه بسیار حائز اهمیت است.

ایرنا -- روحانی و هیات همراه در نخستین سفر استانی خود در دولت دوازدهم روز شنبه وارد منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان شدند و بعد از دیدار با مردم منطقه سیستان و شرکت در نشست های مختلف و افتتاح طرح ها در زاهدان، شب گذشته وارد چابهار شدند و امروز فاز نخست بندرشهید بهشتی چابهار با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

در این سفر وزیران نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان بهزیستی و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روحانی را همراهی می کنند.

پربیننده ترین خبرها