تیلرسون در سایه اختلاف با ترامپ، راهی اروپا می شود

تیلرسون در سایه اختلاف با ترامپ، راهی اروپا می شود
يکشنبه 12 آذر 1396 - 19:37

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه گزارش داد: رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا این هفته در قالب ماموریتی دیپلماتیک برای تقویت ائتلاف های اروپایی و در حالی که با رئیس مافوق خود اختلاف نظر دارد، راهی این قاره می شود.

العالم - آمریکا

براساس این گزارش، تیلرسون در حالی فردا (دوشنبه) برای آغاز سفر به بروکسل، وین و پاریس آماده می شود که قدرت تام وی برای سخن گفتن از طرف واشنگتن به دلیل اختلافش با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مورد تردید قرار گرفته است.

اطلاعات منتشر شده از منابع ناشناس در کاخ سفید حاکی است که این دیپلمات ارشد آمریکا، ممکن است ظرف چند هفته آینده برکنار شود. 

تیلرسون گزارش ها مبنی بر اینکه نزدیک ترین مشاوران ترامپ از وی می خواهند استعفا کند، مضحک خوانده است، اما این شایعات زمانی که با همتایان اروپایی اش بر سر میز مذاکره بنشیند، وی را رها نخواهد کرد. 

سفر تیلرسون به اروپا برای شرکت در کنفرانس وزرای امور خارجه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل و نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین، ترتیب داده شده است.

اما مذاکره وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف همتای روس اش، مهم ترین بخش سفر تیلرسون تلقی می شود که قرار است در حاشیه نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شود.

متحدان آمریکا در ناتو، مایلند از زبان تیلرسون بشنوند که واشنگتن چگونه به آنها برای دفاع در برابر تهدید موشک های دوربرد هسته ای کره شمالی، کمک می کند.

تیلرسون قصد دارد در جریان سفر به اروپا به متحدان غربی آمریکا در ناتو بگوید که باید در برابر دشمنانی که امنیت شان را تهدید می کنند، متحد باقی بمانند.

اروپا پس از آنکه کره شمالی نشان داد برنامه موشکی اش از قابلیت هدف قرار دادن اهدافی در این قاره برخوردار است، تکان خورد و هوشیار شد. در این میان، ترامپ به وضوح گفته که آمریکا بیش از سهم منصفانه اش، هزینه های دفاعی ناتو را تامین کرده است.

پربیننده ترین خبرها