کوشنر: در ایجاد اتحاد علیه ایران پیشرفت چشم‌گیری داشته‌ایم

کوشنر: در ایجاد اتحاد علیه ایران پیشرفت چشم‌گیری داشته‌ایم
يکشنبه 12 آذر 1396 - 21:49

کوشنر که در اولین حضور رسانه‌ای خود در نشستی به میزبانی موسسه آمریکایی-اسرائیلی «سابان» حاضر شده بود، در مورد سفر ترامپ به عربستان، گفت: «تصور می‌کنم در متحد کردن کشورهای منطقه در برابر ایران و تلاش برای مقابله با تجاوزگری ایران، پیشرفت چشم‌گیری داشته‌ایم.»

جراد کوشنر، داماد رئیس جمهوری آمریکا، و مشاور ویژه او در ارتباط با صلح خاورمیانه گفت: برای حل مشکلات در خاورمیانه با توجه به اتفاقاتی که در آنجا در حال رخ دادن است، مانند داعش و یا جاه طلبی های هسته ای ایران(!) و یا گروه های افراطی، به این نتیجه می رسید که مساله صلح میان فلسطینی ها و اسرائیل امری است که باید اولویت داده شود تا دیگر مشکلات نیز در کنار آن به شکل بهتری حل شوند. و برای همین این مساله را رئیس جمهور (ترام‍‍پ) در اولویت کارهای خود قرار داده است و می خواهد راه حلی برای آن پیدا کند.

مشاور ترامپ رییس جمهور آمریکا در ادامه اظهاراتش در مرکز سابان گفت با بروز پیشرفت ها و تحولات در خاورمیانه، بسیاری از کشورهای این منطقه، خواستار رسیدن به اهداف جدید و مشترکی بوده اند. آنها اکنون با نگاه کردن به تهدیدات در منطقه و با در نظر گرفتن شرایط جدید اکنون این کشورها به این نتیجه رسیده اند که اسرائیل، نسبت به 20 سال گذشته، متحد بهتری برای آنها به شمار می رود. و این مساله به سبب وجود ایران، داعش و افراطی گری است. وی افزود: ترامپ هنوز تصمیم نهایی درباره اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل اتخاذ نکرده است و همچنان در حال بررسی مسایل گسترده مختلف در این باره است.

پربیننده ترین خبرها