فرانس 24: آمریکا منزوی‌تر می‌شود

فرانس 24: آمریکا منزوی‌تر می‌شود
دوشنبه 13 آذر 1396 - 04:49

کارشناس مسائل آمریکا در شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گفت، خروج آمریکا از پیمان جهانی سازمان ملل متحد برای بهبود مدیریت بین‌المللی مهاجران و پناهندگان مهاجرت، پس از خروج از سایر پیمان ها و تعهدات بین المللی به انزوای این کشور در سازمان ملل منتهی می شود.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ تصمیم به خروج از پیمان جهانی سازمان ملل متحد برای بهبود مدیریت بین المللی مهاجران و پناهندگان مهاجرت گرفت.

مجری از نیک سیزل کارشناس مسایل سیاسی در آمریکا پرسید: آیا خروج آمریکا از این پیمان نیز در راستای منطق خروج این کشور از سایر تعهدات از جمله پیمان آب و هوایی و توافقنامه هسته ای با ایران انجام گرفته است؟

سیزل پاسخ داد: بله. این حرکت نیز به دنبال همان منطق یعنی یکجانبه گرایی آمریکا انجام گرفت. ما در گذشته و در دوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش نیز شاهد اعمال چنین سیاست هایی بودیم اما این بار شاهد یکجانبه گرایی ملی گرایانه و محافظه کارانه تر نسبت به دولت بوش هستیم. این سیاست تمامی ارزش ها و نمادهای جهانی سازی و چند قطبی گرایی برجای مانده از دوران باراک اوباما و اکثر دولت های پیشین آمریکا پس از سال 1945 (بعد از جنگ دوم جهانی) را از میان برد.

مجری سوال کرد: آیا خطر انزوای بین المللی آمریکا را تهدید نمی کند؟ و کارشناس پاسخ داد: بله. دقیقا همین طور است. در دوران مبارزات انتخاباتی به نظر می رسید که دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از انزوا تلاش خواهد کرد. اما این تصور اشتباه بود. ما هم اکنون شاهد در انزوا قرار گرفتن آمریکا هستیم. 193 کشور به اتفاق آرا در مجمع عمومی سازمان ملل با پیمان جهانی برای بهبود مدیریت بین المللی مهاجران و پناهندگان از سال 2018 موافقت کردند. آمریکا امروز تنها کشوری است که در این خصوص عقب نشینی کرده است و قطعا با این تصمیم، خود را در سازمان ملل در انزوا قرار می دهد و در جامعه بین المللی به حاشیه خواهد کشاند.

مجری در خصوص میدان مانور ترامپ در دنیایی که جهانی سازی در آن توسعه یافته است، سوال کرد. کارشناس پاسخ داد: ما با رئیس جمهوری لجوج طرف هستیم که با هر چیز و هر کسی، حتی اعضای دولتش مخالفت می کند. وی فقط موجب افول جایگاه آمریکا شده است. لجاجت ها و اقدامات ترامپ در اجرایی شدن شعار اول آمریکا ایجاد تردید کرده است. ما امروز شاهد منزوی کردن عمدی این کشور هستیم. با توجه به اظهارات نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل و رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور می توان گفت که امروز ما شاهد افول جایگاه آمریکا در جهان با خودسری های این کشور هستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها