فاکس نیوز: کره شمالی سکوهای موشکی جدید می‌سازد

فاکس نیوز: کره شمالی سکوهای موشکی جدید می‌سازد
دوشنبه 13 آذر 1396 - 05:58

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش داد، کره شمالی در حال آماده سازی سکوهای جدید پرتاب موشک است.

العالم - آسیا

مجری شبکه فاکس نیوز گفت: امروز در جزیره هاوایی آژیر خطر درباره حمله اتمی فرضی کره شمالی به صدا درآمد. این برای نخستین بار است که این موضوع از زمان جنگ سرد تاکنون روی می دهد. کره شمالی ممکن است در حال ساخت یک سکوی پرتاب موشک در نزدیک موشک بین قاره ای که اخیرا آزمایش کرد، باشد.

در ادامه خبرنگار این شبکه تلویزیونی از لندن گزارش داد: امروز به خاطر آزمایش یک موشک بین قاره ای که می تواند تمامی خاک آمریکا را احتمالا با کلاهک اتمی هدف قرار دهد، جشن هایی منظم در پیونگ یانگ برگزار شد. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از این اقدام قدردانی کرده و آن را ستوده است.

در ادامه اظهارات یکی از مقامات نظامی کره شمالی پخش شد که گفت: رهبر کره به خوبی هدف بزرگ تاریخی و ملی ما را در تکمیل جبهه اتمی تشخیص داده است. او کشور ما به کشوری بدل کرده است که قدرتمندترین موشک ها را در اختیار دارد.

در ادامه خبرنگار فاکس نیوز افزود: مقامات کره جنوبی امروز اعلام کردند که  خصوصیات موشک قاره پیمای جدید کره شمالی هنوز به طور کامل قابل تایید نیست.

در ادامه این گزارش یک مقام کره جنوبی گفت: لازم است که راستی آزمایی بیشتر در رابطه با ورود این موشک به اتمسفر و قدرت هدف زنی و شرایط کلاهک آن انجام شود.

در ادامه گزارشکر شبکه گفت: کارشناسان مسائل نظامی معتقدندکه موشک اخیر کره شمالی برای عملیاتی شدن به چند پرتاب آزمایشی دیگر نیازمند است. کره شمالی در حال آماده سازی چند موشک و سکوی پرتاب دیگر است.

وی افزود: فاکس نیوز تصاویر ماهواره ای دریافت کرده است که بر اساس آنها پیونگ یانگ در حال ساخت یک سکوی پرتاب جدید است.

این خبرنگار گفت: تمام تلاش های این هفته نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل برای این بود که در رابطه با این موضوع هشدار دهد.

در ادامه بخشی از سخنان نیکی هیلی درشورای امنیت پخش شد که وی گفت: اگر جنگ روی دهد شک نکنید که رژیم کره شمالی کاملا نابود خواهد شد.

در ادامه گزارشگر شبکه گفت: این اظهارات هیلی با پاسخ قاطع روسیه مواجه شد.

در ادامه بخشی از سخنان سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پخش شد که وی گفت: اگر فردی می خواهد که عضلات خود را به منظور مرعوب کردن کره شمالی به روشی خونبار نشان دهد ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که این کار را به روشی صلح آمیز انجام دهیم.

در ادامه گزارشگر فاکس نیوز گفت: هاوایی امروز آژیر هشدار فرضی حمله اتمی کره شمالی را آزمایش کرد. این آژیر هر ماه به خاطر نزدیکی به کره شمالی تکرار خواهد شد. این آزمایش از زمان دوران جنگ سرد انجام نشده است.

وی گفت: تحلیل های بیشتر درباره آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نشان می دهد که این موشک می تواند کلاهک اتمی حامل هفت کیلوگرم ماده اتمی نظامی را حمل کند. این بیش از آن چیزی است که می تواند خسارت زیادی در آمریکا ایجاد کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها