شمخانی در تشریح اهداف دشمنان برای انحلال حشدالشعبی مطرح کرد:

تدارک توطئه جدید برای بازگشت ناامنی به منطقه

تدارک توطئه جدید برای بازگشت ناامنی به منطقه
دوشنبه 13 آذر 1396 - 16:38

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: همصدایی رئیس جمهوری یک کشور غربی با رژیم صهیونیستی و تاکید بر انحلال حشدالشعبی نشان دهنده تدارک توطئه ای جدید برای بازگشت ناامنی و تروریسم به منطقه است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی امروز- دوشنبه- در دیدار «شیخ همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و نایب رئیس پارلمان این کشور با بیان این مطلب افزود: هوشمندی مسئولان عراق و به ویژه نمایندگان پارلمان این کشور اجازه به ثمر نشستن توطئه بیگانگان برای لطمه زدن به انسجام و امنیت داخلی این کشور را نمی دهد و به طور قطع با این فتنه ها مقابله خواهد شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پایان حکومت خودخوانده داعش، پاکسازی عراق از لوث گروه های تروریستی- تکفیری را به ملت، دولت و ارتش عراق تبریک گفت و تاکید کرد: برای نابودی ریشه های تفکر داعش ساز که مورد حمایت برخی کشورهای منطقه است، باید مقابله ای مستمر و همه جانبه همچنان ادامه یابد.
شمخانی اضافه کرد: صبر و ایستادگی مردم عراق و دلاوری های ارتش، نیروهای امنیتی ومردمی به ویژه حشدالشعبی موجب شد تا علیرغم ناخشنودی برخی کشورها، بزرگترین تهدید منطقه نابود شود. این انسجام و پیوند داخلی را هدف قرار دهند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: بخش مهمی از بحران های منطقه با هدایت و طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و با هدف حفظ امنیت حاکمان کودک کش تل آویو و فروش بیشتر تسلیحات نظامی شکل می گیرد لیکن مردم عراق ثابت کردند امنیت خریدنی نیست و به جای اعتماد به قدرتهای خارجی با اتکا به خود و بسیج مردمی شکل گرفته بر اساس فتوای مرجعیت می توانند بر بزرگترین تهدیدات امنیتی فائق شده و به پیروزی دست یابند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، وحدت سرزمینی و یکپارچگی ملی در عراق را ضامن ثبات، امنیت و حفظ منافع همه اقوام و طوایف عراق دانست و تصریح کرد: همکاری نزدیک میان کشورهای قربانی تروریسم در منطقه به منظور مقابله نظامی، امنیتی و فرهنگی با تروریسم ضرورتی اجتناب ناپذیر و عاملی بازدارنده در مسیر شکل گیری مجدد تروریسم خواهد بود.
شمخانی با تجلیل از نقش پارلمان و نمایندگان منتخب ملت عراق در مقابله با حرکت های تجزیه طلبانه و مخل وحدت سرزمینی تصریح کرد: با همکاری پارلمان ها و مجالس کشورهای اسلامی می توان صدای مظلومیت مردم یمن و بحرین را به گوش جهانیان رساند و سازمان های بین المللی را برای متوقف سازی خشونت ها و دخالت های خارجی وادار به اقدام واقعی و اثر گذارنمود.

تقدیر از نقش ایران درمبارزه با گروه های تروریستی
«شیخ همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این دیدار با تقدیر از نقش ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروه های تروریستی در عراق و منطقه تاکید کرد: ما علیرغم مشکلات اقتصادی و امنیتی پیروزی های زیادی به دست آوردیم و این روند را با کمک متحدان واقعی خود ادامه خواهیم داد.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با رد دخالت های مقامات غربی در امور داخلی عراق خاطر نشان ساخت: اگر نیروهای فداکار مقاومت مردمی در عراق نبود، تروریست های داعش اکنون در قلب پاریس خیمه زده بودند.
در این دیدار دو طرف درخصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه نیز گفت وگو کردند.

پربیننده ترین خبرها