لاریجانی در بدو ورود به تهران مطرح کرد:

تشکیل کارگروه مشترک با هدف توسعه روابط اقتصادی بین پارلمان ایران و روسیه

تشکیل کارگروه مشترک با هدف توسعه روابط اقتصادی بین پارلمان ایران و روسیه
سه شنبه 14 آذر 1396 - 08:04

رئیس مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی مشترک بین پارلمان ایران و روسیه برای گسترش روابط اقتصادی خبر داد.

العالم - ایران / سیاسی

علی لاریجانی پس از ورود به فرودگاه مهرآباد درخصوص سفر دو روزه به مسکو گفت: نقطه اصلی سفر مربوط به ابتکار مجلس دومای روسیه در مورد موضوع مبارزه با مواد مخدر که کشورهای زیادی درگیر آن هستند، بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نشستی بین برخی پارلمان‌های کشورهای مختلف تشکیل شد و مسئله و دغدغه‌ کشورهای اطراف افغانستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیان شد و در اجلاس نکات مهمی مطرح شد.

وی با اشاره به گزارش نماینده سازمان ملل افزود: سازمان ملل گزارش توصیفی از اوضاع مواد مخدر در جهان امروز ارائه کرد و بحث‌های خوبی صورت گرفت در مورد اقداماتی که باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام شود. همچنین تأکید شد که با سرمنشأ این اتفاق برخورد جدی صورت گیرد.

لاریجانی ادامه داد: در حاشیه اجلاس چند پنل ارائه شد و ایده‌های خوبی برای افزایش مشارکت کشورهای دیگر و قانونگذاری ارائه شد که با توجه به اهمیت رشد اعتیاد در جهان موضوع قابل توجهی است.

وی افزود: در کنار کاری که با پارلمان روسیه دنبال می‌کنیم، درخصوص روابط دو جانبه بین ایران و روسیه یک کارگروه مشترک بین پارلمان‌های دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی تشکیل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اولین جلسه این کارگروه صبح امروز با تعیین سطوح و چارچوب‌ها برگزار و به صورت مستمر پیگیری خواهد شد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به دیدارهای صورت گرفته در حاشیه اجلاس بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر افزود: در حاشیه این اجلاس با برخی روسای مجالس کشورهای مختلف تا جایی که زمان اجازه می داد، مذاکراتی از جمله مذاکرات دو جانبه با رئیس دومای روسیه صورت گرفت و همچنین با رئیس مجلس پاکستان نیز دیداری انجام شد و در فاصله اندک در حاشیه کنفرانس ملاقات‌های کوتاهی صورت گرفت.

خانه ملت

پربیننده ترین خبرها