ترکیه انتقال سفارت آمریکا به قدس را شروع یک فاجعه خواند

ترکیه انتقال سفارت آمریکا به قدس را شروع یک فاجعه خواند
سه شنبه 14 آذر 1396 - 09:11

ترکیه به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت اسرائیل فاجعه به بار می‌آورد

العالم - ترکیه

«بکر بوزداغ» معاون نخست‌وزیر ترکیه روز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد اگر آمریکا رسماً قدس را بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد، فاجعه‌بار خواهد بود و به درگیری‌های جدیدی در خاورمیانه منتهی می‌شود.

امروز فرانسه هم با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» در گفتگویی تلفنی با «دونالد ترامپ» در مورد احتمال انتقال سفارت آمریکا از «تل آویو» به «بیت المقدس» ابراز نگرانی کرد.

با وجود آنکه براساس قانون مصوب کنگره آمریکا در سال 1995 دولت این کشور موظف است که نسبت به انتقال سفارتخانه خود به قدس اقدام کند، تاکنون همه رئیسان جمهوری این کشور این قانون را تعلیق کرده اند.

ترامپ نیز تاکنون دو بار این قانون را به دلیل آنچه احتمال تاثیر منفی بر روند گفت و گوهای سازش میان اسرائیل و فلسطینیان اعلام شده، تعلیق کرده است.

اما به رغم این اقدامات، جمعه گذشته یک مقام بلند پایه آمریکایی گفته بود که به احتمال زیاد ترامپ در سخنانی که چهارشنبه آینده ایراد خواهد کرد، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل شناسایی می کند.

«جراد کوشنر» مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز (یکشنبه ) گفت که رئیس جمهوری هنوز درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصمیمی نگرفته است. وی با این حال تاکید کرد که این مساله همچنان در دست بررسی است.

'صائب عریقات' دبیر کمیته اجرایی 'سازمان آزادی بخش فلسطین' همچنین گفت که اعتراف آمریکا به پایتخت بودن قدس برای اسرائیل یک آشوب بین المللی خطرناک ایجاد خواهد کرد.

با این حال عریقات تاکید کرد که این امر وضعیت قانونی قدس را که مشروعیت آن در قوانین بین المللی تضمین شده بود ، تغییر نخواهد داد . 
 

پربیننده ترین خبرها