پوتین: تقریبا تمامی خاک سوریه از دست تروریست‌ها آزاد شده است

پوتین: تقریبا تمامی خاک سوریه از دست تروریست‌ها آزاد شده است
سه شنبه 14 آذر 1396 - 10:43

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با نمایندگان کلیساهای این کشور، از آزادی تقریبا تمامی خاک سوریه، از جمله مناطق مسیحی‌نشین، از دست تروریست‌ها خبر داد.

العالم - سوریه

«اینترفکس» -- "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه در نشستی با روسای هیئت‌های کلیساهای محلی این کشور گفت که تقریبا تمامی خاک کشور سوریه، از جمله کلیه مناطقی که ساکنین آن پیروان دین مسیحیت هستند، از دست تروریست‌های داعشی آزاد شده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین ابزار تاسف نمود که در جهان هنوز آزار و اذیت‌ها بر اساس اعتقادات دینی افراد ادامه دارد.  وی یادآور شد که تنها مسیحیان نیستند که هدف این نفرتها و آزار و اذیت‌ها قرار می گیرند.

پوتین افزود: «ما با نمایندگان سایر ادیان الهی، از جمله رهبران مذهبی دین اسلام در تماس نزدیک بوده و در این زمینه به آنها کمک می‌کنیم و به خوبی می‌دانیم که آنها (مسلمانان) هم از دست باندهای تروریستی و گروه‌های تندرو و افراطی، آسیبهای بسیار زیادی دیده اند.»

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که اوضاع در سوریه به سرعت در حال بهبود یافتن است و این وضعیت به خاطر تلاش‌های نیروهای نظامی روسیه و نیروهای دولتی تحت رهبری "بشار اسد" بوجود آمده است.  

مقامات کلیساهای محلی روسیه نیز از ولادیمیر پوتین به خاطر تلاش برای دفاع از حقوق مسیحیان در خاورمیانه، بخصوص در سوریه، قدردانی کردند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها