مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان - آمریکا

حسینی نقره و سلیمی با ناداوری برنز گرفتند/ جابجایی رکورد حرکت یک ضرب فوق سنگین

حسینی نقره و سلیمی با ناداوری برنز گرفتند/ جابجایی رکورد حرکت یک ضرب فوق سنگین
چهارشنبه 15 آذر 1396 - 07:10

علی حسینی به مدال نقره و بهداد سلیمی با ناداوری به مدال برنز مجموع رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان ـ آمریکا دست یافتند و تالاخادزه گرجستانی ضمن ثبت رکورد دنیا به مدال طلای حرکت یکضرب رسید.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری؛ در آخرین روز مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان در آناهیم آمریکا، رقابت گروه (A) دسته 105+ کیلوگرم از ساعت 5 صبح امروز (چهارشنبه 15 آذرماه) با حضور بهداد سلیمی و سعید علی حسینی برگزار شد.

در دسته فوق سنگین به غیر از دو نماینده کشورمان، 8 وزنه بردار گرجستان، ازبکستان، برزیل، الجزایر، جمهوری چک، مجارستان، ترکمنستان و استونی نیز حضور داشتند.

بهداد سلیمی که در حرکت یکضرب نقره گرفته بود، در دوضرب با ناداوری محض به عنوان پنجی رسید و مدال برنز مجموع را نیز بدست آورد. حسینی نیز پس از کسب مدال برنز یکضرب در دوضرب نیز برنزی شد و در مجموع هم به مدال نقره دست یافت.

حرکت یکضرب:

سعید علی حسینی دو مرتبه وزنه 203 کیلوگرم را نتوانست مهار کند ولی سومین بار این وزنه را بالای سر برد تا به مدال برنز دست یابد.

بهداد سلیمی ابتدا وزنه 205 را مهار کرد، در دومین مرتبه وزنه 211 کیلوگرم بالای سر برد و در آخرین حرکت نیز نتوانست وزنه 216 کیلوگرم را به ثبت برساند تا مدال نقره را بدست بیاورد.   

لاشا تالاخادزه از گرجستان با ثبت وزنه 220 کیلوگرم، به مدال طلای حرکت یکضرب دست یافت.

حرکت دوضرب:

در حرکت دوضرب سعید علی حسینی ابتدا وزنه 236 کیلویی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم وزنه 243 کیلویی را مهار کرد. حسینی در سومین حرکتش موفق به مهار وزنه 251 کیلویی شد تا به مدال برنز دوضرب دست یابد. حسینی در مجموع نیز با 454 کیلوگرم به مدال نقره جهان دست پیدا کرد.

بهداد سلیمی در حرکت نخست خود وزنه 241 کیلویی را نتوانست بالای سر ببرد. وی در دومین حرکت خود وزن 242 کیلویی را مهار کرد. سلیمی در سومین حرکتش در شرایطی که با رای داوران موفق به بالای سر بردن وزنه 252 کیلویی شده بود، با رای هیئت ژوری 3 چراغ قرمز گرفت تا به عنوان پنجمی دوضرب برسد. وی در مجموع نیز با 453 کیلوگرم به نشان برنز جهان رسید.

لاشا تالاخادزه در دوضرب با 257 کیلو طلایی شد و سیم مارت از استونی با 253 کیلو به مدال نقره دوضرب دست پیدا کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها