شورای امنیت خواستار بازگشت طرف های درگیر یمن به مذاکرات شد

شورای امنیت خواستار بازگشت طرف های درگیر یمن به مذاکرات شد
چهارشنبه 15 آذر 1396 - 08:47

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه/ ۱۴ آذرماه/به دنبال کشته شدن علی عبدالله صالح، رییس جمهوری سابق یمن و تشدید درگیری در این کشور، از تمامی طرف‌های درگیر در جنگ یمن درخواست کرد تا ضمن کمک به کاهش تنش در این کشور جنگ زده، به مذاکرات بازگردند.

العالم ـ یمن

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوروبسشو، سفیر ژاپن در سازمان ملل و رییس دوره‌ای شورای امنیت، به دنبال نشست اعضای این شورا در پشت درهای بسته، از همه جناح‌های یمنی خواست تا بدون هیچ پیش شرطی برای رسیدن به آتش بسی پایدار در این کشور در فرایندسیاسی زیر نظر سازمان ملل مشارکت کنند.

رییس دوره‌ای شورای امنیت می گوید همه ۱۵ عضو این شورا از شدت گرفتن خشونت ها و همچنین وخامت شرایط مردم در یمن عمیقا نگرانند.

وی اضافه کرده است: «یمن در آستانه قحطی فاجعه باری قرار دارد».

علی عبدالله صالح پس از حدود سه سال ائتلاف با انصارالله در جنگ علیه ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی، موضع خود را تغییر داد و از گشودن «فصل جدیدی» از مناسبات با ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی سخن گفت. 

وی روز دوشنبه/ 13 آذر ماه/ هنگام فرار از صنعا و در راه استان مارب در منطقه تحت سیطره هوایی امارات کشته شد.

صلیب سرخ می‌گوید، در جریان درگیری‌های پنج روز اخیر در صنعا دست کم ۲۳۴نفر کشته و۴۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان ملل می‌گوید به بر اثر محاصره ین از سوی عربستان و ائتلاف نظامی تحت رهبری این کشور و  ممانعت از انتقال کمک‌های بشردوستانه ممکن است بزرگ‌ترین قحطی در تاریخ معاصر این کشور روی دهد.

پربیننده ترین خبرها