اخوان المسلمين هشدار داد:

احتمال سوء استفاده ازقانون برای تقلب درانتخابات مصر

احتمال سوء استفاده ازقانون برای تقلب درانتخابات مصر
جمعه 8 ارديبهشت 1391 - 08:16

قاهره (العالم) ـ جماعت اخوان المسلمين مصر در باره سوء استفاده از برخي مواد قانون اساسي و تقلب در انتخابات رياست جمهوري آينده اين كشور هشدار داد.

ياسر عبدالله عضو فراكسيون آزادي و عدالت شاخه سياسي جماعت اخوان المسلمين در پارلمان مصر روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، بر ضرورت ورود قدرتمند حزب آزادي و عدالت به عرصه انتخابات رياست جمهوري عليرغم موانع محتمل بر سر راه آن تأكيد كرد.

وي گفت: بعيد نيست كه در انتخابات رياست جمهوري آينده تقلب صورت گيرد.

اين عضو فراكسيون آزادي و عدالت در پارلمان مصر با هشدار درباره سوء استفاده از ماده 28 به عنوان بابي براي تقلب افزود: اين ماده كميسيون انتخابات را از هر گونه انتقاد و پيگردي درباره تصميمات آن، مصون مي دارد.

وي اظهار داشت: حزب عدالت و توسعه و ساير احزاب در هنگام اصلاح قانون اساسي به اين بند توجه نكرده بودند.

عضو فراكسيون آزادي و عدالت در پارلمان مصر، شوراي نظامي را به تلاش براي بازگرداندن مصر به مرحله قبل از پيروزي انقلاب و سرنگوني حسني مبارك رييس جمهور ديكتاتور اين كشور، متهم كرد.

عبدالله تأكيد كرد: يكي از موانعي كه در برابر تحول دموكراتيك در مصر وجود دارد دخالت آشكار شوراي نظامي در برنامه ريزي براي بازگرداندن كشور به مرحله قبل از پيروزي انقلاب است.

وي گفت: علاوه بر اين برخي از نيروهاي سياسي مصر فقط به منافع حزبي و شخصي شان مي انديشند و به منافع ملي اهميتي نمي دهند.

عبدالله افزود: اگر چه روند دموكراتيك در مصر با موانعي در زمينه تحقق اهداف آن روبرو است اما هيچ موانعي نمي تواند مانع از انتقال قدرت به صورت دموكراتيك از نظاميان به نيروهاي مدني شود.

بر اساس اعلام کمیته عالی مستقل انتخابات ریاست جمهوری مصر تبلیغات انتخاباتی از روز 30 ماه‌جاری آغاز خواهد شد.


Mal-26-22:40

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها