موضع نخست وزیر انگلیس در ارتباط با تصمیم ترامپ

موضع نخست وزیر انگلیس در ارتباط با تصمیم ترامپ
پنج‌شنبه 16 آذر 1396 - 00:53

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد کشورش با تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی موافق نیست چون این تصمیم به روند صلح با فلسطینی ها هیچ کمکی نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ترزا می با صدور بیانیه ای اعلام کرد  ما با تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت آن کشور به قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت اسرائیل قبل از توافق نهایی درباره وضع آن موافق نیستیم .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، وی با اشاره به اینکه  ما فکر می کنیم این تصمیم به دورنمای صلح در منطقه کمکی نمی کند  تاکید کرد سفارت انگلیس در اسرائیل همچنان در تل آویو مستقر خواهد بود.
تصمیم دونالد ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل با موج محکومیت جامعه بین المللی به استثنا اسرائیل رو به رو شد.
نخست وزیر انگلیس اعلام کرد موضع ما درباره جایگاه قدس از مدت ها قبل آشکار است؛ این موضوع باید در چارچوب مذاکرات بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها حل و فصل و قدس در نهایت به عنوان پایتخت بین فسطین و اسرائیل تقسیم شود.
وی افزود: ما شرق قدس را به عنوان بخشی از خاک اشغال شده فلسطین می دانیم.
نخست وزیر انگلیس در همین حال از  ابراز تمایل ترامپ برای پایان دادن به مناقشه استقبال و بر تعهد خود به حمایت از راه حل دو کشور تاکید کرد.
وی با دعوت به آرامش در منطقه همچنین بر این موضوع تاکید کرد که  جایگاه نهایی قدس باید از راه مذاکره بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها حل شود و از آمریکا خواست پیشنهادهای خود را برای رسیدن به توافق صلح ارائه کند.

پربیننده ترین خبرها