سازمان عفو بين الملل: تصميم ترامپ در باره قدس بی ملاحظه و تحريك برانگيز است

 سازمان عفو بين الملل: تصميم ترامپ در باره قدس بی ملاحظه و تحريك برانگيز است
پنج‌شنبه 16 آذر 1396 - 01:39

سازمان عفو بین الملل به رسمیت شناختن اورشلیم (قدس اشغالی) به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدامی بی ملاحظه و در راستای تضعیف حقوق بشر فلسطینی ها خواند.

به گزارش پایگاه اینترنتی عفو بین الملل، رائد جرار(Raed Jarrar)،  مدیر بخش خاورمیانه سازمان عفو بین الملل، در این باره گفت: این تصمیمی بی ملاحظه و تحریک برانگیز از سوی دولت ترامپ است که حقوق مردم فلسطین را تضعیف می  کند و احتمال دارد تنش ها را در سراسر منطقه ملتهب کند. 
وی افزود: با به رسمیت شناختن اورشلیم  به عنوان پایتخت اسرائیل و اعلام جابجایی سفارت آمریکا از تل آویو به اورشلیم (قدس اشغالی)، ترامپ دوباره بی توجهی آشکارای خود به حقوق بین الملل را نشان داده است. یک اجماع جهانی وجود دارد که شامل قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل نیز می شود و در رابطه با غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به خاک اسرائیل است. با این حرکت، آمریکا تعهدات قانونی خود در به رسمیت نشناختن و کمک نکردن به یک وضع غیرقانونی را نقض می کند و تضمین احترام به کنوانسیون های ژنو را زیرپا می گذارد.
جرار تاکید کرد: هیچ کشوری در جهان، الحاق قدس شرقی به خاک اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و همین مساله به رسمیت شناختن تصمیم آمریکا را عمیقا دچار مشکل می کند.  نه تنها این تصمیم به تضعیف حاکمیت بین المللی قانون می پردازد بلکه حاکی از بی توجهی کامل به انبوه موارد نقض حقوق بشر است که فلسطینی ها در نتیجه سیاست های الحاقی رژیم صهیونیستی با آن مواجه هستند.

پربیننده ترین خبرها