یک فرد نزدیک به المالکی فاش کرد:

حمایت ترکیه و قطر از تندروهای العراقیه

 حمایت ترکیه و قطر از تندروهای العراقیه
شنبه 9 ارديبهشت 1391 - 06:39

يكي از افراد نزديک به نوري المالكي نخست وزير عراق فاش کرد که کشورهاي تركيه و قطر از تندروهاي فهرست العراقيه به رياست اياد علاوي به منظور تحريم كنفرانس ملي عراق حمايت مي کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، "علي الشلاه" عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، به تندروهای فهرست العراقیه هشدارد داد که عدم مشاركت اين فهرست در كنفرانس ملی باعث خروج آنها از روند سياسي عراق خواهد شد.

وی تأكيد كرد: كنفرانس ملي برگزار خواهد شد و كساني كه در پي به شكست كشاندن آن هستند؛ خودشان با شكست مواجه خواهند شد.

عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تأكيد كرد: عدم مشاركت فهرست العراقيه در اين كنفرانس به حذف كامل آن از صحنه سياسي منجر خواهد شد اما به نظر نمي رسد تحريم اين نشست از سوي فهرست العراقیه به طور كامل انجام شود و انتظار مي رود شمار زيادي از نمايندگان این فهرست در آن شركت كنند.

كميته برگزار كننده كنفرانس ملي روز سه شنبه 24 آوريل جاري بدون حضور نمايندگان فهرست العراقيه و با شركت اعضاي ائتلاف ملي و ائتلاف كردستان عراق برگزار شد.

"خضير خزاعي" معاون رئيس جمهور عراق اعلام كرد كه نمايندگان ائتلاف ملي در اين جلسه مأمور تنظيم برنامه كاري كنفرانس ملی شدند تا اين برنامه پس از بررسي و تصويب برای تعيين زمان برگزاري اين کنفرانس به رئيس جمهور عراق ارائه شود.

فهرست العراقيه به ریاست اياد علاوي اعلام كرد که به علت گنجانده نشدن مفاد توافقنامه اربيل در برنامه كاري كميته برگزار كننده كنفرانس ملي، در آن شركت نخواهد كرد.

پربیننده ترین خبرها