پس از تصمیم ترامپ درباره قدس مطرح شد؛

درخواست واشنگتن از اسرائیل برای خویشتنداری

درخواست واشنگتن از اسرائیل برای خویشتنداری
پنج‌شنبه 16 آذر 1396 - 11:50

طبق اسناد وزارت خارجه آمریکا که خبرگزاری رویترز آن را منتشر کرده است، آمریکا از اسرائیل خواسته است که در پی اعلام تصمیم واشنگتن درباره قدس، در واکنش رسمی خود خویشتنداری در پیش بگیرند.

العالم ـ آمریکا

بنا به سند وزارت خارجه آمریکا که خبرگزاری رویترز به آن دست یافته است، آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته است که واکنش خود به اقدام امریکا در به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت اسرائیل را ملایم کند زیرا واشنگتن انتظار واکنش منفی را دارد و در حال سبک و سنگین کردن تهدیدات احتمالی علیه تأسیسات و مردم آمریکا است.

 طبق این گزارش، در این سند که تاریخ آن برای 6 دسامبر (دیروز) است، آمده: «در حالیکه درک می‌کنیم که شما آشکارا از این خبر استقبال خواهید کرد، از شما می خواهم که در واکنش رسمی خود خویشتنداری در پیش بگیرید»

به گزارش فارس، این سند ادامه می‌دهد:‌«ما انتظار داریم که در خاورمیانه و سراسر جهان در مقابل این خبر، مقاومت‌هایی صورت بگیرد. ما همچنان در حال بررسی پیامدهای این تصمیم‌گیری برای تأسیسات و پرسنل آمریکا در خارج از خاک این کشور، می‌باشیم».

در یک سند دوم وزارت خارجه آمریکا که رویترز به آن دسترسی پیدا کرده است و مربوط به 6 دسامبر است، آمده که این سازمان یک نیروی کار داخلی را «برای دنبال کردن تحولات» پس از تصمیم آمریکا درباره قدس، تشکیل داده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها