عراق: هیچ کشوری حق ندارد حقوق مشروع فلسطینی‌ها را زیر پا بگذارد

عراق: هیچ کشوری حق ندارد حقوق مشروع فلسطینی‌ها را زیر پا بگذارد
پنج‌شنبه 16 آذر 1396 - 11:54

دولت عراق، تصمیم دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش العالم؛ دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری «الفرات نیوز»، منتشر شد، اعلام کرد که تصمیم واشنگتن مبنی بر به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر را محکوم و رد می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما درباره پیامدهای خطرناک این تصمیم برای منطقه و جهان هشدار می‌دهیم زیرا این تصمیم اجحافی در حقوق فلسطینی‌ها، جهان عرب و اسلام و سایر ادیان است. به ویژه که قدس نماد همزیستی مسالمت‌آمیز برای همه ادیان و امت‌ها به شمار می‌رود. هیچ کشوری حق ندارد که از قطعنامه‌های بین‌المللی عبور کند و حقوق مشروع فلسطینی‌ها را زیر پا بگذارد.

در ادامه این بیانیه از دولت آمریکا خواسته شد که از این تصمیم ظالمانه‌اش صرف‌نظر کند و از هرگونه اقدام خطرناک که به افراطی‌گری و ایجاد بستر برای تروریسم منجر می‌شود و صلح و ثبات را تهدید می‌کند، پرهیز کند. 

 اقدام روز چهارشنبه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، با موج گسترده محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شد. 

ترامپ در اظهاراتی کوتاهی در  کاخ سفید روز چهارشنبه همچنین اعلام کرد به دولتش دستور داده مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره تصمیم برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: «در حالی که روسای جمهور سابق آمریکا این اقدام را به عنوان یکی از وعده‌های اصلی تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بودند نتوانستند به آن عمل کنند. من عمل می‌کنم.»

پربیننده ترین خبرها