نویسنده سعودی گفت:

تلاش نافرجام آل سعود و آل خلیفه برای اتحاد

تلاش نافرجام آل سعود و آل خلیفه برای اتحاد
شنبه 9 ارديبهشت 1391 - 11:26

نويسنده عرب، با بيان اينکه عربستان با تلاش براي ايجاد اتحاد با بحرين به دنبال دور زدن حوادث بحرين است، تاکيد کرد چنين اتحادي فرجاني نخواهد داشت و در صورت تحقق نيز اتحاد بين شيوخ خواهد بود.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، پایگاه اینترنتی «میدل ایست آنلاین» امروز  در مقاله‌ای به قلم «عبدالعزیز الخمیس» تاکید کرد که تلاش عربستان برای متحد شدن با حاکم بحرین تلاش برای ایجاد اتحاد بین شیوخ است.
این نویسنده سعودی تلاش رژیم آل سعود و آل خلیفه را برای ایجاد اتحاد زیر سوال برده و نوشته است ملت‌های عربی خواهان وحدت عربی هستند، اما در این باره تجربه موفقیت آمیزی نداشته‌اند زیرا پیش از این فرجام اتحاد بین مصر و سوریه، مصر و سودان، مصر و لیبی را دیده‌اند که به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.
این نویسنده سعودی با بیان اینکه اتحاد بین دو کشور باید در چارچوب نهادهای منتخب مردمی صورت گیرد و نه خواست حاکمان تاکید کرده است که چنین اتحادی نیز نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت.
الخمیس در ادامه تصریح کرده است هدف عربستان از تلاش برای اتحاد با بحرین دور زدن حوادث بحرین و القاء این نکته به جهان است که در بحرین اکثریت شیعه وجود ندارد.
این نویسنده افزوده است اگر عربستان و بحرین واقعاً به دنبال وحدت هستند، باید نظر مردم دو کشور را با برگزاری همه پرسی جویا شوند زیرا در عصر کنونی ایجاد اتحاد بین دو کشور بدون نظرخواهی کردن از ملت‌ها و صرفاً با اراده حاکمان امکان پذیر نیست.
عبدالعزیز الخمیس در ادامه تاکید کرده است که چنین اتحادی صوری خواهد بود، در حالی که مردم عربستان و بحرین خواهان اتحادی ظاهری و صوری نیستند و اگر چنین اتحادی انجام شود در واقع اتحاد بین ملت‌های نیست بلکه اتحاد بین شیوخ است.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها