نوبخت: لایحه بودجه 97 در اولین جلسه مجلس تقدیم می‌شود

نوبخت: لایحه بودجه 97 در اولین جلسه مجلس تقدیم می‌شود
پنج‌شنبه 16 آذر 1396 - 19:35

معاون رئیس جمهور از تعیین بودجه 110 هزار میلیارد تومانی جهت تکمیل طرح‌های عمرانی کشور در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: بودجه سال 97 در جلسه دیروز هیأت دولت تصویب شد که این لایحه در اولین جلسه مجلس تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

محمدباقر نوبخت عصر امروز در آیین افتتاح ایستگاه رازی قطار شهری شیراز گفت: توافقی در زمینه‌ی قطار شهری بین شهرداری‌ها و دولت صورت گرفته که 50 درصد از هزینه‌ی ساخت بر عهده دولت و 50 درصد از آن بر عهده شهرداری‌ها است.

وی بابیان اینکه دولت هر تعهدی کند، باید آن را در چارچوب اولویت‌ها و اهداف برنامه در بودجه سالانه قرار دهد، تصریح کرد: بودجه سال 97 در جلسه دیروز هیئت دولت تصویب شد که این لایحه در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی به مجلس تقدیم می‌گردد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با اشاره به رشد چشمگیر اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال آینده مطرح کرد: در بودجه سال 97 که از منابع مختلف حاصل می‌گردد، 110 هزار میلیارد تومان جهت تکمیل طرح‌های عمرانی پیش‌بینی شده است.

نوبخت افزود: در سال 95 بودجه تخصیص‌داده‌‌شده به طرح‌های عمرانی تنها 2 هزار میلیارد تومان بوده که امیدواریم تا پایان سال تمام این بودجه را در اختیار مسؤولان قرار دهیم.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون بین 400 تا 500 هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه حدود یک‌چهارم بودجه به طرح‌های عمرانی اختصاص داده‌ شده، راهی به‌جز اولویت‌بندی در تخصیص بودجه به طرح‌ها نداریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به طرح‌های حمل‌ونقل‌ عمومی و قطار شهری به‌عنوان اولویت‌های کشور، خاطرنشان کرد: به‌جای تزریق بودجه به‌صورت قطره‌چکانی، به چند طرح با اولویت بالا بودجه‌ها تخصیص داده خواهد شد که موضوع تکمیل قطار شهری شیراز نیز جزو اولویت‌ها است.

نوبخت بابیان اینکه دولت در خصوص فاینانس و پرداخت سهم خود به وعده‌اش عمل خواهد کرد، گفت: رهاورد دولت برای شهر شیراز در دو زمینه‌ی پرداخت سهم دولت در قطار شهری شیراز و تکمیل نواقص استادیوم بزرگ و منطقه‌ای شهرک میانرود خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها