استاد علوم سياسي دانشگاه بغداد هشدار داد:

توطئه قطر و عربستان علیه عراق

توطئه قطر و عربستان علیه عراق
شنبه 9 ارديبهشت 1391 - 15:30

استاد علوم سياسي دانشگاه بغداد درباره توطئه‌هاي خارجي به رهبري قطر و عربستان سعودي براي شکست روند سياسي در عراق هشدار داد.

«احسان الشمری» روز شنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مخالفت مقتدی صدر با بررسی موضوع رای عدم اعتماد به دولت مالکی در دیدار از کردستان عراق تردید‌ها را به یقین مبدل کرد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه بغداد، گفت: مقتدی صدر بخوبی می‌داند که مسئله، امروز حمله به شخص مالکی به عنوان نخست وزیر نیست، بلکه هدف فروپاشی ائتلاف ملی است.
مقتدی صدر، رهبر جناح صدر عراق روز پنجشنبه به اقلیم کردستان سفر و با مسعود بارزانی، رئیس این اقلیم  دیدار کرد؛ هدف از سفر وی میانجیگری برای حل بحران سیاسی در کشور عنوان شده است.
احسان الشمری،افزود: امروز غالب طرف‌های معتقد به روند سیاسی درعراق بخوبی می‌دانند که قطر و عربستان طرح‌هایی را برای شکست روند سیاسی عراق در دست اجرا دارند.
به گفته الشمری هدف از این طرح‌ها کنار زدن مالکی از نخست وزیری و تلاش برای برچیدن ائتلاف ملی و در ‌‌نهایت فروپاشی روند سیاسی در عراق است.
وی با اشاره به تلاش‌های فهرست العراقیه برای ترغیب بارزانی به مخالفت با نخست وزیری مالکی، گفت: فهرست العراقیه تلاش کرد در رسانه‌ها تبلیغ کند که جریان صدر نامزد جایگزین برای نخست وزیری دارد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه بغداد،افزود، تاکید مقتدی صدر در اربیل بر حمایت از دولت مالکی و توافقات سیاسی صورت گرفته، همه آرزوهای فهرست العراقیه و شخص بارزانی را در زمینه مسئله رای عدم اعتماد به مالکی و برچیدن ائتلاف ملی بر باد داد.
الشمری درباره کنگره ملی، که قرار است ابتدای ماه آتی در عراق برگزار شود، گفت: این کنگره خواست همه گروه‌های سیاسی است، زیرا روند سیاسی با بحران‌های متعددی مواجه شده و لازم است همه طرف‌های غیر همسو در این روند سیاسی، برای برون رفت از این بحران‌ها به دست خود عراقی‌ها و بدور از توطئه‌های خارجی  و عربی گردهم آیند.
11:04- 28/04

 

 

 

 

 

 



 



پربیننده ترین خبرها