طلا سقوط کرد!

طلا سقوط کرد!
جمعه 17 آذر 1396 - 11:56

طلا پس از اینکه روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین قیمت چهار ماه گذشته سقوط کرد، در معاملات روز جمعه تحت تاثیر تقاضا برای خرید ارزان اندکی افزایش یافت.

العالم - گوناگون

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۴۸.۸۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه به ۱۲۴۳.۷۱ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ۲۶ ژوییه بود. طلا برای سومین هفته متوالی با کاهش قیمت روبه‌روست و به سوی بزرگترین کاهش هفتگی از اوایل ماه مه پیش می‌رود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۰.۷۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه ۱۳ دلار یا یک درصد سقوط کرد و در ۱۲۵۳.۱۰ دلار بسته شد. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۲.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته یک معامله‌گر مقیم هنگ‌کنگ، با وجود این‌که دلار قوی‌تر شده، اما تا حدودی تقاضا برای خرید ارزان وجود دارد، با این همه تصور می‌رود که در حال حاضر فشارها در بازار نزولی بوده و هرگونه افزایش قیمت با فروش گسترده همراه خواهد شد.

دلار روز جمعه به دنبال تصویب لایحه‌ای که تامین مالی دولت آمریکا را به طور موقت افزایش داد وهمچنین خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به تصویب لایحه اصلاحات مالیاتی این کشور، افزایش یافت.  

ارز آمریکا در اوایل معاملات هفته جاری به دلیل نگرانی‌ها نسبت به خطر تعطیلی دولت آمریکا و تنش‌های جدیدی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، پس از به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در خاورمیانه ایجاد کرد، تضعیف شده بود.

بر اساس گزارش رویترز، طلا ممکن است از تنش‌های اخیر اندکی حمایت شود، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر دلار در روزهای منتهی به پایان سال میلادی جاری قوی خواهد ماند.

در این بین انتظارات بالایی برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در هفته آینده وجود دارد. نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا از ارزش دلار پشتیبانی کرده و طلا که به این ارز معامله می‌شود را برای دارندگان سایر واحدهای ارزی گران‌تر می‌کند.

بازارها منتظر انتشار گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در اواخر روز جمعه هستند که آخرین گزارش اشتغال پیش از نشست هفته آینده بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.

در این بین، بازارهای سهام آسیا روز جمعه در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار اقتصادی مهم بوده و ارز دیجیتالی بیت‌کوین به رکورد بالای ۱۶ هزار و ۶۰۰ دلار صعود کرد، برای دومین روز متوالی صعود کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۵.۷۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۸۹۴ دلار معامله شد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱۲.۲۵ دلار رسید.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها