جنگ سایبری اسرائیل علیه ایران

جنگ سایبری اسرائیل علیه ایران
يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 06:04

رژيم صهيونيستي با توجه به عملي نشدن گزينه نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران و همراهي نکردن غرب و بويژه آمريکا در اين زمينه، مدعي آغاز يک جنگ سايبري تمام عيار براي متوقف کردن برنامه هسته اي ايران شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "نیر دفوری" کارشناس مسائل نظامی و راهبردی کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص مدعی شد: "یک ویروس رایانه ای بنام وایپر عملکرد سامانه های نفتی ایران رامختل کرد".

وی در ادامه این ادعا تأکید کرد: "سال گذشته ویروسهای استاکس نت و دوکو سامانه های رایانه ای نیروگاه هسته ای نطنز را مختل کردند".

دفوری  خاطرنشان کرد: "ویروس جدید اسرائیل این بار تأسیسات نفتی بزرگ ایران را در جزیره خارک هدف قرار داد. وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران نیز در معرض حملات سایبری قرار گرفت".

وی مدعی شد: "چند ماه طول می کشد تا ایرانیها حجم زیانهای وارد شده به این سامانه ها را دریابند .. این ویروس روند صادرات نفت ایران را مختل می کند".

دفوری گفت: "ایرانیها بمنظور پیش گیری از انتقال این ویروس ویرانگر به دیگر سامانه ها، سیستمهای سالم را از شبکه رایانه ای جدا کردند".

وی در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر کارایی حملات سایبری اسرائیل گفت: "اسرائیل همواره به دنبال استفاده از هر فرصتی برای ضربه زدن به شریان اقتصادی ایران است".

 

"طارق ترتیشی" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش، در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "یأس و نا امیدی صهیونیستها از عملی کردن اقدام نظامی برای ضربه زدن به ایران، موجب شده است که آنها به حملات سایبری اکتفا کنند".

ترتیشی گفت: "اما حملات سایبری به معنی حذف همیشگی گزینه نظامی اسرائیل ضد ایران نیست .. اسرائیل در حال حاضر گزینه نظامی را لغو کرد، اما ممکن است در آینده راهکار نظامی را برای ضربه زدن به برنامه هسته ای ایران عملی کند".

وی خاطرنشان کرد: "عملکرد مبتکرانه ایران در رویارویی با حملات سایبری اسرائیل، ویروسهای رایانه ای آنان را که طراحی و ساخت آن مسلتزم زمان و هزینه بسیاری است، ناکارآمد ساخت".

 

9:04



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها