در دیدار با تیلرسون مطرح شد؛

لاوروف بر محترم شمردن تمامیت ارضی سوریه و حق مردم این کشور در زمینه تصمیم‌گیری برای آینده کشورشان تاکید کرد

لاوروف بر محترم شمردن تمامیت ارضی سوریه و حق مردم این کشور در زمینه تصمیم‌گیری برای آینده کشورشان تاکید کرد
جمعه 17 آذر 1396 - 12:56

وزرای خارجه روسیه و آمریکا در دیداری در وین درباره شماری از مسائل مهم جهانی از جمله تحولات سوریه، اوکراین و کره شمالی تبادل‌نظر کردند.

العالم - سوریه

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در جریان دیدار با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود در وین درباره طیفی از مسایل مهم جهانی از جمله تحولات اوکراین، سوریه و کره شمالی صحبت کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این دیدار در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا OSCE انجام شد. لاوروف در این مورد اعلام کرد که 2 طرف درباره اقدامات بعدی به منظور حل بحران سوریه به وسیله مذاکره‌ای که همه طرف‌های سیاسی سوری در آن حضور داشته باشند، صحبت کردند. این گفت‌وگو می‌تواند به اشکال متفاوتی اتجام شود از جمله کنفرانس ژنو و مذاکراتی که در سوچی پیگیری می‌شود.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که لاوروف تاکید دارد که تنها مردم سوریه حق دارند که درباره آینده خود تصمیم‌گیری کنند. ضمن اینکه موجودیت سوریه به عنوان جمهوری عربی و تمامیت ارضی باید کاملا محترم شمرده شوند. 

لاوروف در زمینه تحولات اوکراین هم معتقد است که توافق مینسک هیچ جایگزین دیگری ندارد و باید کاملا اجرایی شود. وی تاکید کرد که کی‌یف باید تعهدات خود را اجرایی کند.

وزرای خارجه روسیه و آمریکا در زمینه مسایلی اساسی در ارتباط با کره‌شمالی به توافق رسیده اند و معتقدند که پیونگ یانگ باید کاملا به قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند باشد. لاوروف همچینین تاکید دارد که توسل به اقدام تظامی از جانب آمریکا در این زمینه قابل قبول نیست. وی همچنین گفت که بر طبق اطلاعات منابع روسی،  مقامات کره شمالی قصد دارند  تا با آمریکا به صورت مستقیم مذاکره کنند و گفت: « روسیه آمادگی دارد که از چنین مذاکره‌ای پشتیبانی کند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها