کمک به فلسطین و عراق در عربستان جرم است

کمک به فلسطین و عراق در عربستان جرم است
يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 06:19

يک زن مصري از بازداشت همسرش به مدت 4 سال در عربستان به جرم کمک مالي به فلسطين و عراق خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خانم "اسراء کمال عبدالرحمن" همسر یک مهندس ارتباطات مصری به نام "عبدالله الدمرداش" گفت که همسرش از سال 2008 بدون توجیه هیچگونه اتهامی در زندان است.

وی افزود، پس از بازداشت همسرش نیروهای امنیتی او را نیز برای بازجویی به همراه بردند و از او سئوالاتی در خصوص مواضع "عبدالرحمن" درقبال مسائل عربی مانند فلسطین و عراق پرسیدند.

همسر این مهندس مصری با اشاره به توقیف گذرنامه اش به مدت 3 ماه جهت تحت فشار قرار دادن "عبدالله" خاطرنشان کرد، مسئولان سعودی تهدید کردند که در صورت پیگیری مسأله شوهرش، او را نیز بازداشت می کنند.

اسراء ادامه داد: "از همه طرفهای ذیربط درخواست کردیم برای آزای همسرم یا دست کم آگاهی از اتهامات او اقدام کنند؛ در این میان سفارت مصر در ریاض و وزارت خارجه پس از 3 ماه به ما گفتند که همسرم به اتهام کمک مالی به عراق و فلسطین بدون اجازه پادشاه دستگیر شده است .. جمعیت حقوق بشر ملی سعودی نیز این موضوع را تأیید کرد".

وی تأکید کرد که مسئولان سعودی طی 4 سال گذشته فقط 2 بار آن هم به مدت 5 دقیقه اجازه داده اند که با همسرش گفت و گو کند.

اسراء گفت که به همراه خانواده دیگر بازداشت شدگان مصری در عربستان تا کنون بیش از 50 بار مقابل سفارت سعودی در قاهره تجمع اعتراض آمیز برگزار کرده، ولی این تلاشها و درخواستها از طرفها و احزاب مختلف بی نتیجه بوده است.

همسر این مهندس مصری با اظهار امیدواری برای آزادی فوری همه هم وطنانش که در عربستان بازداشت هستند، برکناری مسئولان سفارت مصر در عربستان را به دلیل بی کفایتی در حمایت از حقوق شهروندان مصری خواستار شد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها