انگلیس: با تصمیم ترامپ درباره قدس مخالفیم

انگلیس: با تصمیم ترامپ درباره قدس مخالفیم
شنبه 18 آذر 1396 - 00:33

نماینده انگلیس در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت با موضوع فلسطین گفت، موضع کشورش با تصمیم رئیس جمهور آمریکا در خصوص انتقال سفارت به قدس موافق نیست.

العالم - اروپا

متیو رایکرافت در این نشست گفت: موضع انگلیس در قبال وضعیت اورشلیم (قدس اشغالی) روشن بوده و دارای سابقه طولانی است، این امر باید از طریق راه حل مذاکره بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها درباره آن تصمیم گیری شود. اورشلیم (قدس اشغالی) در نهایت باید به عنوان پایتخت مشترک دولت های اسرائیل و فلسطین تعیین شود.

وی افزود: در راستای قطعنامه های مربوطه شورای امنیت در این زمینه از جمله  قطعنامه شماره 242، 278، 2334 ما شرق اورشلیم (قدس اشغالی) را به عنوان بخشی از مناطق اشغال شده فلسطین می دانیم. بنابراین ما با تصمیم آمریکا در زمینه انتقال سفارت این کشور به اورشلیم (قدس اشغالی) و به رسمیت شناختن یک جانبه این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل قبل از توافق در زمینه تعیین وضعیت نهایی آن مخالف هستیم .

رایکرافت با اشاره به این که این تصمیم برای دورنما و امنیت منطقه و اهدافی که شورای امنیت به آن متعهد است، کمک کننده نیست، افزود: سفارت انگلیس در اسرائیل در شهر تل آویو مستقر است و طرحی برای انتقال آن نداریم.

پربیننده ترین خبرها