نگرانی جدی روسیه از تصمیم ترامپ درباره قدس

نگرانی جدی روسیه از تصمیم ترامپ درباره قدس
شنبه 18 آذر 1396 - 04:37

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت، تصمیمی که در واشنگتن درباره قدس اتخاذ شده موجبات نگرانی جدی مسکو را فراهم کرده است.

العالم – آمریکا

واسیلی نبنزیا در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تصمیم ترامپ به انتقال سفارت آمریکا به قدس گفت: تصمیم واشنگتن درباره اورشلیم (قدس) با انتقاد از سوی فلسطینی ها و کشورهای عربی و جهان اسلام مواجه شده است. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که این اقدام تمامی تلاش های جامعه بین المللی برای حل و فصل مساله خاورمیانه را نادیده گرفته است. در همین حال جناح های فلسطینی متشکل از سازمان آزادیبخش فلسطین و حماس خواستار اعتصاب و تظاهرات در قلمرو فلسطین اعم از غزه و کرانه باختری رود اردن شده اند.

وی افزود: تصمیمی که در واشنگتن اتخاذ شده نگرانی جدی مسکو را در بر داشته است. ما معتقدیم که رسیدن به راه حلی عادلانه و دارای اعتبار برای مناقشه بلند مدت فلسطینی ها و اسرائیل باید بر اساس پایه ها به خوبی شناخته شده بین المللی از جمله قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل بدست آید. این قطعنامه ها راه حل لازم برای تمامی ابعاد رسیدن به راه حل نهایی در قلمرو فلسطین از جمله سئوال بسیار حساس درباره اورشلیم (قدس) را از طریق برگزاری گفتگوهای مستقیم بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها صریحا مشخص کرده اند.

نماینده روسیه در سازمان ملل افزود: ما با استناد به این واقعیت ها نگران این هستیم که موضع جدید اعلام شده از سوی آمریکا درباره اورشلیم (قدس) زمینه را برای ایجاد شرایط پیچیده تر از گذشته در روابط فلسطینی ها واسرائیل و همچنین درتمامی منطقه فراهم کند. بنابراین از تمامی طرف ها می خواهیم که از خود خویشتنداری نشان دهند.

پربیننده ترین خبرها