مقام فلسطینی: نطق‌های آتشین در سازمان ملل کافی نیست

مقام فلسطینی: نطق‌های آتشین در سازمان ملل کافی نیست
شنبه 18 آذر 1396 - 06:48

دبیر کل ابتکار ملی فلسطین در رام الله گفت مخالفت دولت ها در سازمان ملل و اظهارات آتشین علیه آمریکا و اسرائیل به تنهایی کافی نیست و این کشورها باید مواضع خود را در عمل ثابت کنند.

العالم – فلسطین اشغالی

دکتر مصطفی البرغوثی، دبیر کل ابتکار ملی فلسطین در رام الله در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز درباره اظهارات نمایندگان کشورهای مختلف در سازمان ملل متحد و موضع گیری آنها در مقابل اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص انتقال سفارت آمریکا به شهر اشغالی قدس و به رسمیت شناختن این شهر مقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و در پاسخ به این سؤال که گویا این بار مخالفت های بین المللی نه تنها با تصمیم ترامپ در خصوص فلسطین بلکه در اعتراض به نقض حاکمیت قانون بین المللی به وسیله ترامپ است گفت: عملا این اولین بار است که آشکارا و قاطعانه و خیلی صریح اکثر کشورها در سطح دولت ها -و نه فقط در سطح ملت ها- با ملت فلسطین اظهار همبستگی می کنند و این حملات نه فقط علیه دونالد ترامپ بلکه علیه بنیامین نتانیاهو و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

مصطفی البرغوثی افزود: آنچه ما از اولین لحظه پیش بینی کرده بودیم به اثبات رسید و آن این که ترامپ با این اقدامات، خود را در کنار نتانیاهو و همراه با وی کاملا در انزوای بین المللی قرار داده است و حتی هم پیمانان سنتی و نزدیک ترین کشورها به آمریکا همانند انگلیس و آلمان نیز موضعی مخالف علیه ترامپ اتخاذ و قاطعانه اعلام کردند که این تصمیم ترامپ مخالف با قوانین و قطعنامه های بین المللی و در مخالفت با این تفکر اساسی است که می گوید هر تغییر و تحولی که در قدس ایجاد می شود باید مطابق و بر اساس قوانین بین المللی باشد و مرزها همان است که در سال 1967 تعیین شده و حق تعرضی به آن نیست و هرگونه تصمیمی باید با توافق طرفین صورت بگیرد نه یک طرف.

دبیر کل ابتکار ملی فلسطین در رام الله در ادامه تاکید کرد: این حملاتی که اکنون در سازمان ملل علیه آمریکا می شود، سیلی هایی است که بر صورت ترامپ نواخته می شود اما انتظار ما بیش از این ها است یعنی ما از این کشورها می خواهیم مواضع خود را به اقداماتی عملی و ملموس تبدیل کنند به گونه ای که پاسخی در خور اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد.

مجری اسکای نیوز در ادامه گفت: همانگونه که شاهد بودیم پایتخت های کشورهای غربی این اقدام ترامپ را محکوم کردند و گفتند که این اقدام آرامش و سلامت منطقه را بر هم می زند. به نظر شما چگونه می توان از این حجم حملات بین المللی از جمله کشورهای عربی و اسلامی استفاده کرد؟

دکتر مصطفی البرغوثی در پاسخ گفت: این اتفاق می تواند قدرت دفاعی کشورهای عربی و اسلامی از جمله قطع رابطه همه جانبه با رژیم صهیونیستی و اعمال تحریم علیه آن را بیشتر کند.

وی افزود: اکنون همه طرف ها از صلح سخن می گویند در حالی که هیچکدام از کشورها هیچ اقدامی عملی در این زمینه انجام نمی دهند و اصلا خواهان برقراری صلح و ورود به مذاکرات صلح نیستند.

البرغوثی گفت: نتانیاهو عملا می گوید از حالا به بعد هر کسی که خواستار مذاکره با اسرائیل است باید اولا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل قبول داشته باشد و این سخن به معنی پایان مذاکره است و باید فاتحه مذاکرات را از این پس خواند لذا باید از این فرصت فراهم شده و حملات گسترده ای که از طرف کشورهای اروپایی و جهانی به ترامپ و نتانیاهو می شود نهایت استفاده را کرد و از بسنده کردن به مخالفت خودداری کرد و اقداماتی ملموس علیه رژیم صهیونیستی انجام داد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها