مجموع شهدای فلسطینی به ۴ نفر رسید

مجموع شهدای فلسطینی به ۴ نفر رسید
شنبه 18 آذر 1396 - 13:19

شمار شهدای فلسطینی در درگیری های اخیر با نظامیان صهیونیست به دنبال اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل از سوی رییس جمهور آمریکا، دست کم به 4 نفر رسید.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

بنابر اعلام مقام های فلسطینی، حداقل ۴ فلسطینی در خشونت‌های ۲۴ ساعت گذشته میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی شهید و بیش از هزار نفر زخمی شده اند.

شهادت 2 فلسطینی در حمله مجدد اسرائیل به غزه

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) بار دیگر چندین پایگاه مقاومت فلسطین در جنوب شهر غزه را هدف قرار دادند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از اشرف قدرت سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد که تیم های امدادرسانی و پزشکی اجساد شهید عبدالله عطل جوان 28 ساله و شهید محمد صفدی جوان 30 ساله فلسطینی را از زیر آوار بیرون کشیده و به درمانگاه پزشکی شفا انتقال دادند.

در حمله جنگنده های صهیونیستی به پایگاه های گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس دست کم 15 فلسطینی دیگر زخمی شدند که حال برخی از آن ها وخیم است.

ارتش رژیم صهیونیستی هم در بیانیه ای اعلام کرد که 4 پایگاه حماس را در واکنش به شلیک موشک به سمت سدیروت هدف قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین پیش از این شمار شهدای درگیری نظامیان صهیونیست در دو روز گذشته را دو فلسطینی و شمار زخمی ها را یکهزار و 114 تن اعلام کرده بود.

علاوه بر تظاهرات و درگیری های مختلف طی دو روز گذشته در فلسطین، شمار زیادی از مردم این سرزمین پس از اقامه نماز جمعه با برپایی تظاهرات در بخش های مختلف فلسطین از جمله بیت المقدس و کرانه باختری به اقدام روز چهارشنبه (15 آذر ماه) ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

به دنبال اقدام ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تنش‌ها میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست به شدت افزایش یافته است.

روز گذشته تظاهراتی در کرانه غربی اشغالی و نوار غزه در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ برگزار شد و دو فلسطینی در غزه به دست نیروهای صهیونیست به شهادت رسیدند.

در همین حال نیروهای فلسطینی در غزه با شلیک شماری موشک، شهر سدروت را هدف قرار دادند که پس از آن آژیر خطر در سرزمین های اشغالی به صدا در آمد.

خبرها همچنین از بمباران غزه از سوی هواپیماهای صهیونیستی حکایت دارد.

به دنبال اقدام ترامپ و اعتراضات جهانی، اعضای شورای امنیت نیز از تصمیم ترامپ درباره بیت‌المقدس انتقاد کردند.

پربیننده ترین خبرها