تشدید اختلافات بین اوکراین و بلاروس

تشدید اختلافات بین اوکراین و بلاروس
شنبه 18 آذر 1396 - 14:54

روابط اوکراین و بلاروس درپی دستگیری چند جاسوسی اوکراینی روز به روز تیره تر می شود.

العالم - اروپا

بلاروس اتهام تشکیل یک باند جاسوسی را به اوکراین وارد کرده است که دولت کییف - پایتخت اوکراین - در واکنش به این اتهام ، معاون مدیر سرویس اطلاعات خارجی خود را برکنار و یک دیپلمات بلاروسی را اخراج کرد.  

پایگاه خبری اینتلیجنس آنلاین امروز شنبه گزارش داد: باند جاسوسی اوکراین روز 25 اکتبر گذشته شناسائی و متلاشی شد که یک خبرنگار اوکراینی به نام " پاولو شارویکو" عضو این باند بود. شارویکو در قالب خبرنگار اعزامی رادیو اوکراین به مینسک - پایتخت بلاروس - فعالیت می کرد. سرویس اطلاعاتی بلاروس در روز 25 اکتبر خبر متلاشی کردن باند جاسوسی اوکراین را اعلام نکردند تا بتوانند بقیه اعضای این باند را دستگیر کنند و سرانجام توانستند در روز 21 نوامبر گذشته شارویکو را دستگیر کنند.   

سخنگوی سرویس اطلاعاتی بلاروس اعلام کرد : شارویکو متهم به جاسوسی برای اوکراین است و اعتراف کرده است که افسر سرویس اطلاعاتی اوکراین است و از حرفۀ خبرنگاری به عنوان سرپوشی برای فعالیت جاسوسی در خاک بلاروس و جذب جاسوس های جدید استفاده می کرده است.  

سرویس اطلاعاتی بلاروس اعلام کرد : شارویکو مستقل از سفارت اوکراین در مینسک کار می کرده است ولی افسر مافوقش به نام " ایهور اسکوورتسوف" در سفارت اوکراین در مینسک فعالیت می کرده است. 

دولت مینسک به ایهور اسکوورتسوف ابلاغ کرده است که عنصر نامطلوب است و باید خاک بلاروس را ترک کند . دولت کییف نیز در واکنشی متقابل این هفته یک دیپلمات بلاروسی را اخراج کرد . 

پاولو شارویکو

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها