نقض حقوق کودکان در بحرین

نقض حقوق کودکان در بحرین
دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 - 12:33

رييس انجمن حقوق بشر بحرين رژيم حاكم در اين كشور را مسئول حفظ جان زينب الخواجه و ديگر زنان بازداشتي دانست و گفت : رژيم آل خليفه با بازداشت يك كودك به بهانه پاره كردن يونيفورم يك مأمور پليس، معاهده حقوق كودك سازمان ملل متحد را نقض كرده است.

"يوسف ربيع" روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: دولت بحرين 8 معاهده سازمان ملل متحد از جمله معاهده جهانی حقوق كودك را امضا كرده است، كه بايد به مفاد اين معاهدات پايبند باشد .

ربيع افزود: اين نخستين بار نيست كه رژيم آل خليفه يك كودك را غيرقانوني بازداشت مي كند، زیرا پیشتر نیز مرتكب جرايم زيادي از جمله ضرب و جرح كودكي به نام علي السنكيس در منطقه السنابس و زیر گرفتن کودکان با خودرو شده است.

ربيع خاطرنشان کرد: عبدالهادي الخواجه فعال حقوقي بحرين در اتاقي در بيمارستان به تنهایي بستري شده است و با وي خشونت آميز و غيرانساني برخورد مي شود و مواد بي حس كننده به وي تزريق كرده اند كه فقط نفس بكشد.

یوسف ربیع در ادامه به تلاش مجدد رسانه های وابسته به آل خلیفه در بحرین برای تخریب وجهه انقلابیون اشاره کرد و گفت: تلویزیون دولتی بحرین در برنامه ای درباره شیخ عیسی احمد قاسم، ادعا کرد  که وی مردم را به قتل نیروهای امنیتی تحریک می کند .. این درحالی است که شیخ قاسم از مردم خواسته است که نیروهای امنیتی متعرض به نوامیس مردم را مجازات كنند.

یوسف ربيع خاطرنشان کرد: حمله به شيخ عيسي قاسم رهبر ملي و معنوي مردم بحرين محكوم و مغاير با گزارش كميته حقيقت ياب بسيوني ، قوانين بحرين و قوانين بين المللي است.

رییس انجمن حقوق بشر بحرین، دولت و دستگاه هاي امنيتي را مسئول حفظ جان زنان بازداشتي از جمله زينب الخواجه اعلام كرد و گفت : 4 زن بحريني فقط به علت حمل تصوير عبدالهادي الخواجه بازداشت شده اند كه رژيم بايد آنها را آزاد كند.

 

 AM - 30 - 00:02

 

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها