وزیر خارجه مصر: قاهره به دنبال تشکیل ائتلاف برای مبارزه با تروریسم نیست

وزیر خارجه مصر: قاهره به دنبال تشکیل ائتلاف برای مبارزه با تروریسم نیست
يکشنبه 19 آذر 1396 - 12:05

وزیر خارجه مصر تأکید کرد که کشورش به دنبال تشکیل ائتلاف برای مبارزه با تروریسم نیست بلکه خواهان پشتیبانی و حمایت سیاسی و لجستیکی است.

العالم- مصر 

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر در خصوص مبارزه با تروریسم گفت که قاهره به دنبال تشکیل ائتلاف برای مبارزه با تروریسم نیست بلکه خواهان پشتیبانی و حمایت سیاسی و لجستیکی است.

پیشرفت‌هایی در زمینه احداث نیروگاه الضبعه حاصل شده است

شکری در مصاحبه با شبکه روسیا‌الیوم درباره سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به قاهره نیز اظهار داشت که سفر پوتین به مصر در راستای حمایت از همکاری دوجانبه و بررسی چالش‌های منطقه صورت می‌گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی مصر همچنین اظهار داشت که تماس‌ها و ارتباطات فنی با طرف روسیه به منظور تقویت تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های مصر در جریان است.

وی در ادامه با اشاره به توافق روسیه و مصر درباره احداث نیروگاه اتمی الضبعه تصریح کرد که «پیشرفت‌هایی در زمینه احداث نیروگاه اتمی الضبعه حاصل شده و مراحل مهم توافق پشت سر گذاشته شده است».

از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه مصر درباره لیبی نیز گفت که قاهره از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کند و در عین حال با مجلس نمایندگان این کشور در طبرق تعامل دارد زیرا این مجلس نیز در روند سیاسی نقش دارد.

قاهره برای دستیابی به راه‌حلی برای تشکیل دولت فلسطین تلاش می‌کند

شکری در خصوص حمایت از قضیه فلسطین نیز اظهار داشت که تلاش‌هایی برای اتخاذ موضع یکپارچه عربی-اسلامی برای حمایت از قضیه فلسطین در جریان است و مصر با همکاری تمامی طرف‌ها تا آنجایی که در توان دارد برای دستیابی به راه‌حلی جهت تشکیل دولت فلسطین تلاش می‌کند.

مصر در دستیابی به توافقی درباره مناطق کاهش تنش در سوریه نقش داشت

وزیر خارجه مصر در رابطه با اوضاع سوریه نیز اشاره کرد که مصر در دستیابی به توافقی درباره دو منطقه کاهش تنش در سوریه مشارکت داشت.

فارس 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها